R Rickie skrev:
Allt går att beställa i dagens samhälle

[länk]
Klart det gör, försökt ett år, men ingen har haft i lager. Men verkar ju så nu...
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
kysan kysan skrev:
Klart det gör, försökt ett år, men ingen har haft i lager. Men verkar ju så nu...
Jag tolkade ditt "Går inte att beställa i Europa." som ett konstatera från dig att det inte går. Så jag ville mer vara shysst att visa att det går om du inte hade haft koll på Amazon själv tex.

Men det är ju gött, jag har lagt en beställning på 2. Nu ska det kompletteras med lite fler sensorer och kameror.

Kommer även gå på utesirenen.
 
kysan kysan skrev:
Men den du länkar till är väl inte rätt?

Ska vara den som heter ZCOMBO
[länk]
Hm, det är den som kommer upp när jag säker på Amazon. Jag är inte 100% säker. Jag får testa och uppdatera här om det funkar eller inte
 
R Rickie skrev:
Hm, det är den som kommer upp när jag säker på Amazon. Jag är inte 100% säker. Jag får testa och uppdatera här om det funkar eller inte
Blir tveksam, står inget om ZWave någonstans.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
kysan kysan skrev:
Blir tveksam, står inget om ZWave någonstans.
kysan kysan skrev:
Blir tveksam, står inget om ZWave någonstans.
Ska vi göra en Ring Alarm tråd. Hittar ingen och två är vi ju i alla fall :)
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Blev ombedd, mer eller mindre, att skapa egen tråd för Ring Alarm. Så gör väl det.
Tröttnade själv på Verisures ohyggliga höjningar på månadsavgiften och mest nya funktioner jag inte var det minsta intresserad av.
Hade Ring Doorbell och utekameror innan så när dom aggressivt prisade larmsystem i Europa hoppade jag på.
Sälja av gamka verisure på tradera gav hela investeringen med Ring tillbaka.
På det hela mycket nöjd. Vad jag saknar är rökdetektor. Säljs inte i Europa, har försökt importera med inte lyckats ännu så har idag Fibaro genom telldus.

Skärmdump av en mobilapplikation för hemlarmssystem som visar olika enheter som är online eller stängda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
R Rickie skrev:
Update. De jag beställde funkar inte med RING. Så de är returnerade.

Nya på väg från staterna, dessa ska fungera

First Alert Z-Wave Smoke Detector & Carbon Monoxide Alarm, Works with Ring Alarm, 2nd Generation [länk]
Inväntar slutkostnad...
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
R Rickie skrev:
Update. De jag beställde funkar inte med RING. Så de är returnerade.

Nya på väg från staterna, dessa ska fungera

First Alert Z-Wave Smoke Detector & Carbon Monoxide Alarm, Works with Ring Alarm, 2nd Generation [länk]
Du är medveten om att USA har en helt annan frekvens för Z-Wave än EU? Så köper du amerikanska prylar så funkar de inte om de inte är möjliga att byta frekvens på (vilket inte är troligt om de inte är tillgängliga i EU)
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
gol gol skrev:
Du är medveten om att USA har en helt annan frekvens för Z-Wave än EU? Så köper du amerikanska prylar så funkar de inte om de inte är möjliga att byta frekvens på (vilket inte är troligt om de inte är tillgängliga i EU)
Nej det visste jag inte.

Vi får väl se om de fungerar när de hittar hit.

Går ju alltid att returnera annars
 
Tobbe.A
Jag vann en kamera från Ring här på Byggahus. Tyckte den funkade bra så nu har jag fler. Har fått en hel del rörelselarm från kameran på utsidan, det visar sig att katter gillar att hänga i carporten på nätterna. Fått justera känsligheten lite.

Förutom att kamerorna har hängt sig några gånger i inspelningsläge, vilket nästan tömt batterier, så är jag väldigt nöjd.

Jag har också saknat brandvarnare, fick helt enkelt köpa en som är kopplad till en separat app.
 
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Jag vann en kamera från Ring här på Byggahus. Tyckte den funkade bra så nu har jag fler. Har fått en hel del rörelselarm från kameran på utsidan, det visar sig att katter gillar att hänga i carporten på nätterna. Fått justera känsligheten lite.

Förutom att kamerorna har hängt sig några gånger i inspelningsläge, vilket nästan tömt batterier, så är jag väldigt nöjd.

Jag har också saknat brandvarnare, fick helt enkelt köpa en som är kopplad till en separat app.
Hängt sig har jag aldrig varit med om, har solcell till utekameror och fungerar perfekt, har fått stödladda en gång på flera år. Svårt att hitta ett medel gällande katterna, som det är nu vet jag att dom lever i alla fall :)
 
Tobbe.A
Bara för att jag skrev att jag var nöjd så tycker jag att kameran utomhus plötsligt började fungera sämre :sweat:

Igår kunde brevbäraren lägga ett paket vid ytterdörren utan att kameran reagerade. Nu i morse fick jag en notis om att en person var i carporten, på filmen syntes bara en bil som körde förbi på gatan. Strax efteråt fick jag en ny notis om rörelse, det var tomt.

Hoppas det var något tillfälligt.
 
Att utomhus kameran reagerar på skuggor från bilar tex och dörrar som öppnas är något vår också gör. Det gör även en annan tillverkares kamera för oss.

Kanske kan man försöka sänka känsligheten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.