Hej, detta är lite pinsamt att fråga om. Har köpt en tvättmaskin, och det står då att avloppsslangen skall max monteras på 100cm höjd.

Jag har då slangen går ner i en tvättho, vilket gör att jag kanske behöver kapa slangen om det skall bli bra. Dock funderar jag om jag ej kapar slangen, kan den då gå först ner mot golv och vända, och jag fäster den vid benet på tvätthon på vägen upp, innan den kommer över kanten till tvätthon, eller blir det för högt för den att pumpa ur vattnet i så fall?

Skulle ju helst vilja slippa kapa den, utifall man skulle flytta någon gång och behöver fullängd
 
Det bör funka, men kommer ju bli vatten stående i slagen, vilket kanske kan vara ett problem om den inte används en längre stund (men antagligen inte värre än vilket annat vattenlås som helst).
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
eller blir det för högt för den att pumpa ur vattnet i så fall?
Det blir lika högt att pumpa om slangen går direkt till tvätthon som om den går ner 100 meter och upp igen till tvätthon.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det blir lika högt att pumpa om slangen går direkt till tvätthon som om den går ner 100 meter och upp igen till tvätthon.
Tänkte så jag med, men tänkte bäst jag frågar så jag ej gör tankevurpa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.