Moelven rekommenderade 115*450 1 st sån i början som bärande ! Resten 56*270 men den höjden på450mm det bygger så mycket på höjden det vill man inte. Så därför kanske bättre som du 3 st på 315 istället . Jag har plåtväggar inte mycket att fösta pelarna i. Men tänkte precis som du skriver fästa i stålbalkarna på alla 4 entresolens hörn
 
Har du köpt din av egenlonal oxå?
 
Japp det är egenlokal.. Jag fäste pelarna i väggen med 4 st skruv i varje pelare. Så har även en snickarfirma gjort i en likadan lokal.

3 st pelare på varje långsida o 3 st 115x315 vilande på dom.

Se lite dåliga bilder som jag bifogar.
 
  • Takbjälkar och pelare monterade i en lokal med en synlig industriell lampa och takfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätakstolar fästa vid vägg med synliga skruvar och balkar stödda av pelare i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för all info och bilder uppskattar det
 
S Sylalbin skrev:
Tack för all info och bilder uppskattar det
Jag har följt er dialog med intresse. Jag är i färd med att skaffa garage med 6meters bredd, jag planerar entresolplan 6x6 meter och fri höjd på 4,5 meter. Vilken höjd har ni? Funderar på stålbalk i stället för limträ som pelare, tar gärna emot synpunkter.
 
B Bondläpp skrev:
Jag har följt er dialog med intresse. Jag är i färd med att skaffa garage med 6meters bredd, jag planerar entresolplan 6x6 meter och fri höjd på 4,5 meter. Vilken höjd har ni? Funderar på stålbalk i stället för limträ som pelare, tar gärna emot synpunkter.
Hej!

Jag har 2.7 meter i frihöjd.. Törs inte svara på hur det blir med 4.5 meter frihöjd o limträpelare. Borde väl funka med 115x115 pelare om dom fästs ordentligt i vägg.
Men kan inte lova nåt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.