Jag har inte fått den "nya" appen ConnectAlarm att fungera mot mitt Dsc Neo larm. Har haft Neo Go fram tills nu, men nu går den appen inte ens att ladda hem längre och man är hänvisad till ConnectAlarm.

Jag tycker jag har följt instruktioner till punkt och pricka utan framgång. Men började gräva i krav på Firmware och jag är ganska säker på jag har för gammal både panel och larmsändare.

Kan jag "Flash:a" om panel och larmsändare till nyare Firmware? I så fall, någon som kan bjuda på en kort instruktion om hur?
 
Vilken version har du på larmsändaren?
Jag installerade connect-alarm igår och jag var nog lite otålig för jag fick bara larmsändarfel.
Gjorde om hela programmeringen för connect-alarm (enl. lathund) och fick återigen larmsändarfel.
Efter 10 minuter är felet borta och appen fungerar.
Jag har version 4.11 på TL2803G sändaren.
 
P puttrix skrev:
Vilken version har du på larmsändaren?
Jag installerade connect-alarm igår och jag var nog lite otålig för jag fick bara larmsändarfel.
Gjorde om hela programmeringen för connect-alarm (enl. lathund) och fick återigen larmsändarfel.
Efter 10 minuter är felet borta och appen fungerar.
Jag har version 4.11 på TL2803G sändaren.
Edit:
Ropade hej lite för tidigt.
Appen Connect-Alalrm fungerar och kan styra larmet
Appen Connect Install fungerar och kan programmera larmet.
Däremot får jag inga pushnotiser så felsökning pågår.
 
Hej
Tack för feedback
Jag har:
Panel: HS2064 - Mjukvara V01.20.01.37 - Hårdvara UA621 Rev03
Sändare: TL2803GE/TL2803GRE V.5.01

Jag har följt den här instruktionen: https://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=25619
Där står det att det krävs minst v1.3 på panel och 5.03 på sändare. Men om du får v4.11 att fungera låter det ju förhoppningsfullt.

Felet jag får är när jag ska lägga till en panel i appen. Det finns 3 fält
* Name - Där skriver jag bara ett påhittat namn på huset. Rätt?
* Serial number - Där skriver jag ett 12 tecken långt siffra, som jag hade angivit i NeoGo-appen. Rätt?
* Master User code - Ett 4-siffrigt nummer som min Masteranvändare har (tror den var "1234" default). Rätt?

Då får jag
Wrong information
Double check serial, master user code. Ensure panel was not added by another master user.
(se bif bild)

Som sagt, jag tycker jag följt ovan nämnda instruktion och lagt till bl.a. URL till connect.tycomonitor.com osv..

Felmeddelande på skärm visar "Wrong information" vid försök att lägga till en panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ahh.. Tack för hjälpen! Din manual var bättre. Fick appen att fungera nu. (y)(y)
(Iofs får jag inte andra användare än "master" att fungera, men det är nog bara jag som missat något. Är just nu bara nöjd att det går att "connect:a" till larmet)
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Någon som vet varför dom rekommenderar bara fast nät och inte både fast och GSM?
 
Är det någon som vet hur man gör dessa inställningar om man har touchpanelen istället? Är det bar att klicka sig runt där inne kanske? Måste man uppgradera mjukvaran först med SD-kort kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.