Maalox
Planerar vårens altanbygge och avser då även installera decklights. Kör idag Philips Hue inomhus samt deras lågspänningslampor i trädgården. Av denna anledning önskar jag kunna köra decklights på samma system.

Har sökt runt men hittar endast ett märke (Pullmann) som uttryckligen anger att dom är kompatibla med Zigbee (det protokoll Hue använder sig av). Dessa är dock svindyra i jämförelse med andra alternativ.

Någon som har har erfarenhet av märke på decklights som använder sig av Zigbee, alternativt om det finns någon typ av modul/switch som kan kopplas på för att möjliggöra syncning?

Flera kedjor säljer decklights från exempelvis Deltaco, vilka möjliggör styrning via app, men har ej lyckats lista ut huruvida dessa använder Zigbee.
 
R
Jag kör visserligen med ikeas trådfri (zigbee) men jag löste det genom att köpa en kopplingslåda modell större.
Sen lite gummikabel, förskruvningar, kontakter.

Sen satte jag helt enkelt trafon till decklightsen (Markslöjd) i lådan, inkopplad till ikeas on/off uttag.
Funkat kanon, styrs med homekit så den tänder och släcker vid solnedgång som övrig belysning.

Sitter under frisen på altanen, monterade lite extra plåt som väderskydd trots ip65 klassning på lådan. Sen en dold lucka på utsidan av frisen för låt åtkomst.
 
  • Gilla
johanoloflindberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.