Jag har ett kanonbra headset som jag köpte billigt för flera år sen, men det inbyggda batteriet är nu riktigt dåligt. Tänkte jag skulle göra ett upplivningsförsök iaf och försöka byta ut det innan jag slänger det hela, men det stod ingenting på batteriet så vet inte hur jag skall hitta ett liknande..

Är det nån som har ett tips på ett batteri som man skulle kunna byta ut det här med...?
 
  • Öppnat headset med synligt kretskort och det gamla utbytta batteriet liggande bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet headset med synligt kretskort och uttjänt batteri placerat på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet headset med synlig kretskort och batteri på ett bord, i försök att hitta utbytbart batteri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M munspelarn skrev:
Jag har ett kanonbra headset som jag köpte billigt för flera år sen, men det inbyggda batteriet är nu riktigt dåligt. Tänkte jag skulle göra ett upplivningsförsök iaf och försöka byta ut det innan jag slänger det hela, men det stod ingenting på batteriet så vet inte hur jag skall hitta ett liknande..

Är det nån som har ett tips på ett batteri som man skulle kunna byta ut det här med...?
Vilken spänning ger batteriet fulladdat och vilken storlek har det?
 
Vad heter headsetet?
 
ah, ska kolla.. det heter bs19C
 
Ser ut som ett vanligt 3,7 voltspack. Står det inget på?
 
det står verkligen ingenting, volten visar 3,9, kan det stämma..?
 
Det låter rimligt om batteriet är laddat. Köp det jag länkade till...
 
M munspelarn skrev:
det står verkligen ingenting, volten visar 3,9, kan det stämma..?
Beror på vad du mäter med, kan ju vara 3,7v inom felmarginalen
 
det är exakt den här faktiskt..:
 
jag testar och köper 3,7 då, förhoppningsvis blir det bra...!:)
 
Ryms ett batteri som är 50*30*9 mm? Det gamla verkar vara 30*10*4 mm, så det blir nog ett ganska stort hål i kåpan...
 
ah, yes du har rätt..
 
På litiumbatterierna anges ju en "genomsnittsspänning", exakta spänningar varierar men det kan t.ex. handla om att det laddas till maximalt 4,2V och är helt urladdat vid 2,5V. Även andra batterityper har en spänningsvariation beroende på laddningsstatus, men just litium är nog de där det är mest tydligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.