Snigla Snigla skrev:
Du säger byggnad, det är alltså inte ett boende/permanentbostad? Mer förråd/mekutrymme?

Som ”boende” inkl el är det tokbilligt..

Andra sorters utrymmen är mer en diskussionsfråga er imellan. Fortfarande inte konstigt med en höjning efter 10 år.. oavsett elen..

Annars har du kvar hyran och sätter upp en elmätare och hyresgästen får betala elen separat enligt ”avtal” typ (går ju att ha två elabonnemang oxå, men det kanske är mer jobb än det är värt.
det är en lokal, han har en studio där.
 
P
G GoGetLost skrev:
Fast det är nog inte helt lagligt att göra så om jag inte minns fel.
Du får inte köpa in el och sen sälja den vidare då utan att ha elnätskoncession. Någon vet nog säkert mer om det här.
Det är ändrat 22-01-01 :thinking:
 
Nej, den delen är inte ändrad.
 
Och det var ok redan innan att låta en hyresgäst på en privatägd fastighet betala "sin del" av elen.
 
N
A Andyel skrev:
Hej! Tänkte höra hur ni tänker här.

Jag har idag en byggnad på 250kvm, jag hyr ut ca 220 kvm till en privatperson för 4500 kronor (elen ingår).
Nu har elen varit riktigt dyr så jag har tänkt höja till 5500. Jag funderar på om det är ett skäligt pris.

Han har inte haft någon ökning de senaste 10åren heller så tänker inte bara att höjningen är endast pga hög elräkning.
Om du inte höjt på tio år är ju enbart det en god anledning till din höjning. Lägg sedan till det de höga elpriserna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.