N
Hej.
"råkade" se nån annons från LK om att nu hade dom en lucka för takmonterade UNI350skåp....
SÅ vill jag också ha tyckte jag genast ! :dizzy:
Hade både underlättat, sett bättre ut och jag kan komma vidare med tappvattnet utan att vänta på putsning av väggen där jag först hade tänkt skåpet = jättebra.

Kollade lite på Rinkaby och LK, men hittade inte 100% svar .
Så- Är det OK att montera mitt LK UNI550 i mellanbjälklaget/taket på tvättstugan med luckan ner i tvättstugan då alltså ??
Det är ju rör i rör system och tvättstugan kommer ju ha tätt golv med golvbrunn.
Nån som vet om detta är OK enligt säkert vatten och branchregler ???
 
N
Löst
 
K
N nova383 skrev:
Löst
Lyckades du ta reda på om det var OK att göra så, eller löste du det på ett annat sätt?
 
N
K Kristoffer_ skrev:
Lyckades du ta reda på om det var OK att göra så, eller löste du det på ett annat sätt?
Jag fattade det som att det var ok med takmontage, men med en lucka för just tak då. Den har Några små hål i kanten.
 
MrJay
Lite sen med svaret men det är helt OK med takmontage av vattenfördelare, vi kommer själva ha det efter samråd med VVS projektören. Jag har dock ingen koll på vad LK UNI550 är för skåp, vi kör med Uponor-prylar.
 
N
MrJay MrJay skrev:
Lite sen med svaret men det är helt OK med takmontage av vattenfördelare, vi kommer själva ha det efter samråd med VVS projektören. Jag har dock ingen koll på vad LK UNI550 är för skåp, vi kör med Uponor-prylar.
Det är nog ungefär samma lösning, man proppar det normala läckage-röret och har en lucka med hål i istället.
+ man ska inte använda nåt stänkskydd eller vad det nu va.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.