Hej

Letar efter ett sideboard som även kommer fungera som tv bänk och behöver alla tips man kan få. Tanken är att den ska stå på en vägg som är 4 m lång där det även kommer ditta en platt-tv. Därför bör den vara minst 2 m lång. Högblankt är jättesnyggt men jag harredan tröttnat på det, därför är vitt alldeles jättebra. Vill inte heller att den ska vara mer än 60-69 cm hög så att den inte tar för mycket av TV-n. Har tittat runt och hittar mestadels bara saker från Azzaro och Arctic. Finns det andra, snygga, tuffa sideboards.

I övrigt är lägenheten vitmålad minimalistisk med coola klassiska och moderna möbler.

Habitats sideboards är ett alternativ men betalar inte överpris på ROOM.
 
Om du bara är ute efter ett enkelt sideboard utan krusiduller så kanske ett alternativ kan vara att snickra ihop det själv. Jag letade själv efter ett sideboard liknande det du beskriver utan framgång, så det slutade med att jag skruvade ihop ett par köksskåp från IKEA. Låter kanske inte så sexigt men det blev helt OK.

Visserligen högblankt, men bara för att visa idén ;)

http://www.minhembio.com/bild/68892.jpg
 
Tackartackar, har ockå funderat på det med ikeaskåp men är lite av typenmed tummen mitt i handen. Måste dock gratulera dig till bra val av högtalare. Hade sådana innan jag uppgraderade mig till nyare modellen av Kef.
 
Svenska Hem som säljer både Azzaro och Arctic har även en som heter Malibu. Har du kollat in den?

Sen har du även BoConcepts sortiment Sideboards Du kan även skapa ditt egna sideboard med egna val av material, storlek, ben och färg, rätt praktiskt eftersom du sa dig vara mindre händig.
 
Personligen så tycker jag att Home in Harmony i Sickla Köpkvarter tar hem mycket snyggt. Spana in Home in Harmony
 
EM har en låg och avlång tevebänk som heter Pallino till hyfsat pris (3195:).
Den är 40 cm hög och 220 cm bred. Förvisso i högblank lack, finns i svart eller vitt.
Vet inte om det är öppen eller stängd förvaring du är ute efter? Här är det både och i alla fall.

Provar att bifoga en bild på hur vår tevebänk ser ut.
 
  • tevebänk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ikeas Bestå säger jag!!

Vi var i samma funderingar, ville ha något långt vitt längs med ena vardagsrumsväggen. ville ha något lite mer speciellt än Ikea så vi tittade inte där från början. Eftersom vi strax innan byggt om köket så gick funderingarna kring att ta några köksstommar och sätta skiva på (vilket ärligt talat inte är särskilt svårt ens för någon med tummen mitt i handen). Tills slut var vi på ikea för att kolla deras köksluckor och föll istället pladask för Bestå. Lagom djupt, lagom många kombinationer, och ärligt talat riktigt snyggt. Vi har numera ett 3 meter (5x60 cm) långt vitt sideboard längs med vardagsrumsväggen. Enhetligt snyggt, märks lite lagom mot den vita väggen, ger bra förvaring och avställningsyta och vi har fått bort plottrigheten som var innan när vi hade 3 olika möbler i olika färg, djup och höjd längs väggen. Tror alla 3 meter gick på ca 3000 allt som allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.