Hej!

Jag har ett stort garage med plats för 2 bilar, jag har ett avlopp mellan bilarna men eftersom plattan inte har lutning så letar sig vattnet gärna ut på sidorna och lägger sig i pölar. Jag har tänkt på flytspackel men hela garaget är 132 m2 och den del som bilarna står på är ca 65 m2 så det blir extrema mängder. Min fundering är om man kan "skära" spår i golvet som vattnet rinner i? Jag har tänkt att måla hela golvet med epoxifärg så frågan är om det är helt galet att skära spår runt bilarna måla över med epoxifärg och sedan låta spåren agera rännor för vattnet?

Tankar ideér? Bättre lösningar välkomnas!

Se bild 1 hur det ser ut idag, det rinner alltså ut bredvid bilarna och kommer inte till avloppet eller porten. Ca 30cm in från porten har jag ordentlig lutning ut ur garaget.

Se bil 2 på hur man skulle kunna "skära" spår i betongen.

MVH
David
 
  • Skiss av ett garage med två bilkonturer och ett avlopp emellan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skiss av ett garage med två parkerade bilar och ett centralt placerat avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Funkar utmärkt, ännu bättre om du målar med epoxi efter.
Fräs en V formad skåra, inte ett U.
Enkelt med vinkelslip. Ännu enklare om man tillverkar ett stöd till maskinen så man kan hålla den mot golvet och bara dra. Man kan även fästa nått långt rakt på golvet att dra efter för att få det rakt.
Hål efter det lägger man igen innan epoxin.

Gjorde samma sak i mitt garage, därför jag svarar.
 
  • Gilla
Dajo321
  • Laddar…
Kanon! Då ser det ut som mitt helgprojekt är spikat :)

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.