Kan man fråga om bilar här? Vad tycker folk om Volvo C30, tittar på en diesel från 2007. Söker en relativt billig, pålitlig mindre familjebil som är enkel att mecka på (lampbyten, oljebyten, bromsklossar brukar jag sköta själv) och som drar litet.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
A
DennisCA DennisCA skrev:
Kan man fråga om bilar här? Vad tycker folk om Volvo C30, tittar på en diesel från 2007. Söker en relativt billig, pålitlig mindre familjebil som är enkel att mecka på (lampbyten, oljebyten, bromsklossar brukar jag sköta själv) och som drar litet.
belgisk donna..
kvick i svängarna.. skaplig som långfärdare..
Men lite kort och små säten till vuxna..

har inte haft så många att göra med..
byggd på s40/v50.. Så allt som jävlades där kan ju ske igen... Men nu bör Ju iallafall elfelen vara skapligt borta..
 
Redigerat:
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Dagens tips om rätt säkring inte finns hemma

271684128_5390414854306101_5174895642482351251_n.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 10 till
  • Laddar…
Så här ska bromvärdena se ut när man besiktar, och de gör de om man vågar använda gas o bromspedal.
Bilddokument visar bromsvärden för ett fordon med jämnt fördelade värden på 2,5 fram och 2,2 bak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Bilinstrumentbräda med varningsmeddelandet "CHANGE ENGINE" upplyst i blått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag trodde check engine och oljetryckslampan var det mest skrämmande som kunde lysa i panelen, jag hade fel :surprised:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Ubbe55 och 20 till
  • Laddar…
Jag vet! Inte fotografera när man kör!! Dålig bild men det framgår nog vad jag vill få fram….Men detta hände på min gamla Toyotapickis från 1998 häromdagen. Den blev som ny!!!
 
  • Bilens instrumentbräda på natten med hastighetsmätare och bränslemätare, oskarp bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
A
hade in en suzuki sx4 häromdagen..
Den lät när den var kall..
kunden trodde det var multiremmen..
Men det gav sig inte trots uppvarvning..

Jag plockade ner det jag trodde var fel..
Och mycket riktigt så hade jag rätt..

Kan någon gissa vad det var?
 
Vajern till hastighetsmätaren?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
O Oaken skrev:
Vajern till hastighetsmätaren?
Nä lagret till remspännaren glappade 2mm axialt så det tog i brickan. bytte lager och spände remmen.. motorn tyst (y)
kostade 200 kr.. Och var ca 30 min jobb..
 
  • Gilla
stenar och 3 till
  • Laddar…
wildeside
O Oaken skrev:
Jag vet! Inte fotografera när man kör!! Dålig bild men det framgår nog vad jag vill få fram….Men detta hände på min gamla Toyotapickis från 1998 häromdagen. Den blev som ny!!!
Och full tank fick du med:rofl:
 
hörde ett vad jag tror va lagerljud från hjulhuset igår på RAMen, får lyfta huven och lyssna lite närmare. Man är ju hypokondriker när det kommer till läten :oops: Minns inte varför jag inte lyften huven direkt då? Fanns väl ingen tid...

Har iofs. haft rätt då och då när man hört ljud, så inte helt ute och cyklar alla ggr. :geek:

Värsta jag varit med om var när bakaxel låste sig på en gamma GMC Sierra 1500 pickis på Norrmälarstrand (ganska så centralt i Stockholm) 01:00 en Fredag-natt...

2 svartspår i asfalten och där stod vi mitt i en korsning, första bilen som kom var en full Piket som undra varför vi stod där utanför bilen mitt i korsningen :D

Pinjongen hade delat på sig och låste upp allt. MEN stunden innan kollade jag och kompisen på varandra och började skämta om allt man tycker man hör (vi hörde nått litet ljud bakifrån just då)
Det vart bärgare hem 6mil den kvällen
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
hörde ett vad jag tror va lagerljud från hjulhuset igår på RAMen, får lyfta huven och lyssna lite närmare. Man är ju hypokondriker när det kommer till läten :oops: Minns inte varför jag inte lyften huven direkt då? Fanns väl ingen tid...

Har iofs. haft rätt då och då när man hört ljud, så inte helt ute och cyklar alla ggr. :geek:

Värsta jag varit med om var när bakaxel låste sig på en gamma GMC Sierra 1500 pickis på Norrmälarstrand (ganska så centralt i Stockholm) 01:00 en Fredag-natt...

2 svartspår i asfalten och där stod vi mitt i en korsning, första bilen som kom var en full Piket som undra varför vi stod där utanför bilen mitt i korsningen :D

Pinjongen hade delat på sig och låste upp allt. MEN stunden innan kollade jag och kompisen på varandra och började skämta om allt man tycker man hör (vi hörde nått litet ljud bakifrån just då)
Det vart bärgare hem 6mil den kvällen
Var glad att du åkte bakhjulsdrivet då. Polaren hamnade på kyrkbacken (skulle svängt vid kyrkan) när diffen gav upp på hans Fiat Uno Turbo.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Var glad att du åkte bakhjulsdrivet då. Polaren hamnade på kyrkbacken (skulle svängt vid kyrkan) när diffen gav upp på hans Fiat Uno Turbo.
Det tänkte jag på då, allt hade ju rasat och vi hade tuggat instrumenbräda (minns ej om vi hade bälten på oss)
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
hörde ett vad jag tror va lagerljud från hjulhuset igår på RAMen, får lyfta huven och lyssna lite närmare. Man är ju hypokondriker när det kommer till läten :oops: Minns inte varför jag inte lyften huven direkt då? Fanns väl ingen tid...

Har iofs. haft rätt då och då när man hört ljud, så inte helt ute och cyklar alla ggr. :geek:

Värsta jag varit med om var när bakaxel låste sig på en gamma GMC Sierra 1500 pickis på Norrmälarstrand (ganska så centralt i Stockholm) 01:00 en Fredag-natt...

2 svartspår i asfalten och där stod vi mitt i en korsning, första bilen som kom var en full Piket som undra varför vi stod där utanför bilen mitt i korsningen :D

Pinjongen hade delat på sig och låste upp allt. MEN stunden innan kollade jag och kompisen på varandra och började skämta om allt man tycker man hör (vi hörde nått litet ljud bakifrån just då)
Det vart bärgare hem 6mil den kvällen
Vad var det för GMC pickis du körde ? Gillar såna bilar skarpt (y):D
Hmm , för dom som inte känner till så kan man bygla i GM,s OBD1 kontakt och få datorn att blinka fram felkoderna via instrumentet.
 
A
galento galento skrev:
Vad var det för GMC pickis du körde ? Gillar såna bilar skarpt (y):D
Hmm , för dom som inte känner till så kan man bygla i GM,s OBD1 kontakt och få datorn att blinka fram felkoderna via instrumentet.
ungefär som vovlos lösning?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.