Jag har köpt en ny TV där alla kontakter för HDMI, antennsladd och annat sitter i en fristående box med en tunn genomskinlig lång sladd till själva TVn. Jag har placerat denna box på andra sidan väggen i ett annat rum, men har dessvärre ingen el där för tillfället.
Kommer kontakta en elektriker för att åtgärda detta. Men min fråga handlar egentligen om hur utskrattad jag kommer att bli när han får se min tillfällig lösning.

Jag har borrat ett hål på 12mm genom väggen för strömkabel och kapat en jordad skarvsladd för att få den genom väggen, använt kopplingsdosa för att skarva och sedan gett apparatdosan ström från vägguttaget på samma sida som TVn.

Frågan är egentligen följande, får man kapa en skarvsladd på det här sättet?
 
Redigerat:
Det finns ju jordade skarvdosor att köpa, så det är ju helt klart tillåtet att göra jobbet med nödig kunskap.
 
  • Gilla
katho75
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det finns ju jordade skarvdosor att köpa, så det är ju helt klart tillåtet att göra jobbet med nödig kunskap.
Jag har använt en kopplingsdosa med dragavlastning. Tanken är att sätta ett permanent uttag i den platsbyggda bokhyllan där boxen står när elektrikern har tid att komma och hjälpa till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.