Företaget grundades 1892.

Jag ÄLSKAR turkos, sambon inte lika mycket! Om jag vinner denna fantastiska kyl kan han inte neka mig denna när vi ska renovera gillestugan! Den hade passat perfekt i min drömbild om hur det ska se ut! Bort med vitt fejkmexitegel och bastuväggar och in med mörka väggar, massa tyger och kronan på verket, en underbar turkos retrokyl
 
. 1892 grundades företaget.
Vill vinna detta kylskåp då vi alltid vid högtider och firande alltid är i behov av ett extra kylskåp då det aldrig finns plats till all mat. Så skulle vara perfekt med ett sådant fint kylskåp till vår altan så har vi alltid xtra plats för mat o dryck när vi blir många.
 
Företaget grundades 1892
Detta läckra kylskåp skulle passa väldigt bra i vårat hobbyrum i källaren som börjar bli färdigt.Vi har inte valt färg på väggarna ännu ,så samma färg som kylskåpet vore kanske något.
 
Företaget grundades 1892.
Attefalstugan klar bara kylda dricker kvar. Ett retro från Severin skulle stå där fint.
 
Företaget grundades 1892.

Detta lyxiga kylskåp skulle bli startskottet för vårt ”glamping”-projekt!
Sedan gästhuset blev mormors permanentbostad har våra långväga och kattallergiska släktingar ingenstans att husera vid besök. Jag är säker på att det skulle bli lättare att få farmor och farfar att sova i tält om vi kunde locka med en (inte så mini) minibar fylld med godsaker!
 
Årtalet är 1892. Ungefär samtidigt så byggdes vårt hus och det skulle ju knyta ihop det hela på ett bra sätt med just ett Severinskåp i vårt kök!
 
Severin grundades 1892


Det här kylskåpet skulle passa så bra nu när vi ska bygga både garage och ett större förråd här hemma.
Det behövs mycket kylda drycker när man ska göra allt själv.
 
Svar: 1892

Det gapar tomt i vår kalender,
tack vare vaccinet hoppas vi att det vänder.
Längtar efter bröllop och stora kalas,
likväl som grillkvällar med tabberas.
Vill fylla vårt nybyggda uterum med efterlängtade skratt,
öppna kylskåpsdörren och finna den bästa skatt.
Kylskåpet underlättar och vi älskar retrostilen såklart,
så sparka igång 2021 med den bästa start.


Grupp människor njuter av en grillkväll vid poolen utanför ett hus, i en sommarträdgård med mat och dryck.
 
Svar: År 1892
En gotlänning skulle kylen:love: få bli och hen skulle passa perfekt och få hedersplatsen i blivande attefallaren som vi mor och far föräldrar kommer att bo i när vi efter lång stark saknad och längtan snart kommer att få/kunna åka till Gotland och umgås med våra barn och framförallt vårat allra första efterlängtade lilla barnbarn:heart:en sork som föddes under pandemin.
Kylen skulle glädja många!

Mvh
Vi i Stockholm.
 
Tack alla medlemmar för era svar och motiveringar i veckans tävling. Veckans vinnare blev @Carro_D, som håller på med ett roligt projekt. Ingen mancave, men väl en "hobbithåla" som ska kunna ge egentid för återhämtning. Det är något de flesta skulle önska sig tror jag, något jag själv skulle uppskatta väldigt! Vi säger grattis, önskar lycka till med hobbithålan och ser fram emot att se foton på det färdiga resultatet!
 
  • Gilla
  • Älska
Brasse22 och 1 till
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tack alla medlemmar för era svar och motiveringar i veckans tävling. Veckans vinnare blev @Carro_D, som håller på med ett roligt projekt. Ingen mancave, men väl en "hobbithåla" som ska kunna ge egentid för återhämtning. Det är något de flesta skulle önska sig tror jag, något jag själv skulle uppskatta väldigt! Vi säger grattis, önskar lycka till med hobbithålan och ser fram emot att se foton på det färdiga resultatet!
Woho, superkul! När vindshålan är färdig kommer bilder på resultatet!
 
Till tävling ”Ett kylskåp i läcker retro-stil”
Företaget grundades 1892.
Ett läckert kylskåp i retro-stil med topp A-klass i energiförbrukning skulle passa roll vårt kök,
som vi nu i år renoverar med skjutdörrar i överskåpen.
Vänligen
Eva Ljunggren
 
Tävlingen avslutades för ett år sen.......
 
Stefan N Stefan N skrev:
Tävlingen avslutades för ett år sen.......
Äh, låt henne leva med hoppet!
 
  • Gilla
Stocktaub
  • Laddar…
Har man ”retro” i användarnamnet så har man.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.