Får snart mitt nya hus, byggt 1974 med tidsenligt värmesystem i form av direktverkande el. Har planerat att bygga om till vattenburet med radiatorer. Emellertid när jag tittar på Rinkaby så ser jag att det helt saknar stabilitet i sitt sortiment av vattenradiatorer. Det är hela tiden partier på utförsäljning men jag hittar inget som är stabilt, vilket är bra när man planerar köpa 17 st radiatorer av lite olika storlek, dock skall i princip samtliga vara 22K.

Någon som har tips på bra sajt att handla på?
 
B
Rörfokus, hemmatema, bygghemma känns som stabila leverantörer. Brukar även köpa en del från billigtvvs.se

Men välj ett känt fabrikat på dina element, t.ex. purmo eller lenhovda så kan du säkert komplettera i framtiden från alla möjliga leverantörer.

Kan tycka att rinkabyrör verkar ha släppt lågprisgrejen senaste åren. Tycker ofta de är påtagligt mycket dyrare än många andra när man börjar jämföra.
 
Bygghemma är allt annat än stabilt. Fler lågplispostorderfirmor ingår i samma grupp. Håll dig till seriösa företag som Rinkabyrör
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Rinkaby har väl dessutom fullt sortiment av bla Lenhovda? Har själv beställt sådana därifrån och de beställer i sin tur direkt från fabrik.
 
Watt heating i Eslöv. Funkade perfekt när jag köpte där. Rörmokaren tipsade mig. Jag hämtade själv då jag bor nära men dom skickar också.
 
Tack för tipsen! Har kollat in rörfokus och billigtvvs och de har ett rikligt sortiment av vad jag behöver till rimliga priset. Bra också att de har riktigt långa radiatorer. Jag vill ha 22K kompaktradiatorer för effektens skull (LVVP eller BVP) och för att passa in i husets formgivning (1974)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.