Vägg med vattenskador och rinnmärken under ett takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med skada under takfönster, synlig skärpa från objektiv, TV i bakgrunden med pågående spel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenskador på innervägg under takfönster, med strimmor av läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej! Roligt att bli medlem här:)

Som ni ser på bilderna så ser det ut såhär under ett av våra takfönster. Har kontaktat försäkringsbolag och anmält men jag lär väl inte få någon slags hjälp där . Har varit uppe på taket och skottat bort lite is och snö från fönsterna. Men är det orsaken? Tack på förhand. Med vänlig hälsning, J
 
Det ser ju ut som att det läcker vatten vid fönstret och det borde ju komma från snön som smält.

Jag tror du kommer att få hjälp av försäkringsbolaget. Har själv anmält vattenskada vid två olika tillfällen och i båda fallen kom de ut typ dagen efter och besiktigade.
 
  • Gilla
Johannes Forssell
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det ser ju ut som att det läcker vatten vid fönstret och det borde ju komma från snön som smält.

Jag tror du kommer att få hjälp av försäkringsbolaget. Har själv anmält vattenskada vid två olika tillfällen och i båda fallen kom de ut typ dagen efter och besiktigade.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det ser ju ut som att det läcker vatten vid fönstret och det borde ju komma från snön som smält.

Jag tror du kommer att få hjälp av försäkringsbolaget. Har själv anmält vattenskada vid två olika tillfällen och i båda fallen kom de ut typ dagen efter och besiktigade.
Hej! Okej! Tack för svar!
 
I vanlig husförsäkring ingår oftast inte vatten utifrån, det brukar hänvisas till bristande underhåll.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
I vanlig husförsäkring ingår oftast inte vatten utifrån, det brukar hänvisas till bristande underhåll.
tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.