Jag behöver en lite mindre skruvdragare eftersom min proffsdragare är för tung och klumpig för vissa arbeten, men jag är samtidigt inte intresserad av att hela tiden frestas till en lite större modell, för då hamnar jag till sist på den skruvdragare jag redan har. :-?

En IXO ligger fint i handen, men den verkar vara lite klen och är inte steglös. En 300 LI har jag klämt lite på, men jag tyckte inte att den var så skön att hålla i. Den kändes redan lite klumpig.

Alltså sneglar jag på en 200 LI istället, men jag har inte hittat den någonstans. Vet någon priset ungefär? Och är den steglös som 300 eller on/off som IXO??
 
Japp, Boschs GSR 10,8 V-Li är extremt trevlig att jobba med, den orkar det mesta, har riktigt bra batteritid och är liten och smidig. Perfekt för de flesta mindre jobb.
Prislappen ligger på 1300kr vilket iaf jag tycker är ett mycket bra pris för denna trevliga maskin.

oragetblob.dll
 
Den kostar 895:- på K-Rauta i Gävle, dock versionen utan väska och med 1 batteri..
 
Stiftade för en tid sedan bekantsakp med en 200 LI, blev väldigt förvånad över hur grymt stark den var, drog utan att protestera det minsta i 95 långa skruv genom 45regel och vidare upp i borrat och pluggat betongtak.

Här hemma på Bauhaus får man loss dom för 795:-

Dock så har jag börjat snegla på en GSR 10,4 då det verkar va en riktigt trevlig liten krabat. Och bet blir ju inte sämre av att jag råkar ha bra rabatt på den maskinen.

Dock är jag redan fast i festool träsket och önskar mig mest av allt en minidragare från dom  ;D

Men för att sumera mig själv så kan jag verkligen rekomendera en 200 LI.
 
Jag tycker att den blå är lite för stor för mitt hobbybruk (trots att den är liten), men hittar man en för 895 och en 200 LI kostar bara hundralappen mindre, så är det nästan lite taskigt läge.

IXOn ligger oerhört fint i handen alltså och jag inbillar mig att 200 LI är lite åt det hållet, fast fyra gånger starkare, vilket då gör den väldigt intressant.

IXO 300g 3Nm
200 450g 12Nm
300 800g 25Nm
GSR 800g 18Nm

Min egen skruvdragare väger 2200g och är på 50Nm, så därför prioriterar jag en liten backup mer än än stark, därav mitt intresse för 200 LI.

Lite märkligt att Bosch släpper så många liknande produkter inom ett ganska snävt prisintervall.

Är 200 LI steglös, det verkar så men jag är inte säker?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.