magnushj magnushj skrev:
Eller den här?

[länk]

Fast över 500 spänn, nja...
varför snöar du in på adapter till 60x6 när du ska ansluta en Hozelock/Gardena?
13:e Marine länkar till vanliga rörgängor som kan ge dig en 1/2 tum eller 3/4 rörgänga till din slangkoppling.

Protte
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Magasin10 har jag handlat av och de har mycket till IBC-tankar. Här har du den kopplingen du efterlyser, alltså en IBC-till-"gardena"-adapter.
[länk][
/QUOTE]

Tack, men fel sorts gänga.
 
  • Gilla
leffeisala
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
varför snöar du in på adapter till 60x6 när du ska ansluta en Hozelock/Gardena?
Som sagt, jag är öppen för alla varianter av adapters. Målet är att kunna koppla en trädgårdsslang till tanken.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Köp en adapter.
[länk]
Det var precis den jag länkade till i inlägget som du svarade på, men tack ändå!
 
Patrik440
magnushj magnushj skrev:
Som sagt, jag är öppen för alla varianter av adapters. Målet är att kunna koppla en trädgårdsslang till tanken.

Hur gick det?

På Wish finns det div. IBC tillbehör.
IBC-adapter med fina till grova gängor för anslutning till IBC-container.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
Jag köpte diverse adaptrar på Magasin 10, "IBC adapter 60x6 utv till 2 tum NPSM inv" och "IBC adapter med gardena koppling". Sitter inte perfekt trots gängtejp, men det duger tills vidare.

Hälsningar

Magnus
 
Har också haft bra erfarenheter av Magasin 10. Köpte grejer för att koppla ihop flera tankar, koppla vanlig trädgårdsslang (19 mm) osv. Fick också trixa lite innan det blev tätt: jag pumpar runt vattnet mellan tankar och när pumpen kör så blir det några bars tryck i slangen, men efter några försök är det tätt.
 
  • Gilla
magnushj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.