Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
perra i skogen perra i skogen skrev:
Verksamheter som packar ihop vaccinerade i stora grupper för dom tror dom är "säkra".
Eller för att de inte skall smitta ovaccinerade, vilket skulle belasta vården i onödan…
 
  • Haha
perra i skogen
  • Laddar…
L
timmelstad timmelstad skrev:
Ja, för jävligt att man ska hålla på att försöka skydda barn mot potentiellt livslånga sjukdomar
Den åsikten är du nog ganska ensam om.

Jag vet inte vad som är värst: att fler barn riskerar utveckla livslång diabetes, eller att ALLA barn riskerar att behöva leva i livslång rädsla för Covid-19, med sin liv kantade av ständiga påfyllnadsvaccinationer.

Kanske vaccinproducenterna snart kan erbjuda vaccinpumpar att operera in i våra kroppar, ungefär som dagens insulinpumpar. Då blir det ju smidigt att uppdatera med nya säsongsvarianter. Säkert en skön ny värld för en del.pump_quickset_with_enlite_cgm_screen_mmol.png
 
Nissens
L Lärospånet skrev:
Den åsikten är du nog ganska ensam om.

Jag vet inte vad som är värst: att fler barn riskerar utveckla livslång diabetes, eller att ALLA barn riskerar att behöva leva i livslång rädsla för Covid-19, med sin liv kantade av ständiga påfyllnadsvaccinationer.

Kanske vaccinproducenterna snart kan erbjuda vaccinpumpar att operera in i våra kroppar, ungefär som dagens insulinpumpar. Då blir det ju smidigt att uppdatera med nya säsongsvarianter. Säkert en skön ny värld för en del.[bild]
Du verkar ju ha tappat fotfästet helt…
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
L
Nissens Nissens skrev:
Du verkar ju ha tappat fotfästet helt…
Vadan ad hominem?


Svårt att veta vem som tappat fotfästet och vem som inte gjort det i dessa dagar.

Jag tycker iaf att det är intressant att utforska alla potentiella risker - och vinster, med de vägar vi väljer och inte väljer att ta framöver. Tanken är fri.

Dock krävs så klart en gnutta fantasi, och en nypa välvilja gentemot sina diskussionspartner.
 
För att vara en tråd angående varför man på ett eller annat sätt valt avstå vaccinet mot covid-19, så är det väldigt många som tagit vaccinet som är här inne och gnäller.

Kan inte ni skapa en egen tråd där ni kan berömma varandra över hur duktiga ni varit och där ni kan diskutera varför ni valde att ta vaccinet.

Kan ju bara hoppas att alla som gnäller även tagit alla andra vaccin som erbjuds, tex influensa, TBE osv .
 
L
perra i skogen perra i skogen skrev:
För att vara en tråd angående varför man på ett eller annat sätt valt avstå vaccinet mot covid-19, så är det väldigt många som tagit vaccinet som är här inne och gnäller.

Kan inte ni skapa en egen tråd där ni kan berömma varandra över hur duktiga ni varit och där ni kan diskutera varför ni valde att ta vaccinet.
Kanske den tråden kunde heta typ "Dela era bästa vaccinationsminnen"? Eller "Inte utan min spruta"?
 
  • Gilla
  • Haha
udihow och 6 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Kanske den tråden kunde heta typ "Dela era bästa vaccinationsminnen"? Eller "Inte utan min spruta"?
Precis... Skulle vara något.
 
L Lärospånet skrev:
Tråkiga nyheter, trycket ökar ytterligare för att vaccinera barn, enligt denna amerikanska undersökning höjs risken för diabetes hos barn under arton med 2.5 gånger efter genomgången sjukdom:

"New CDC Study: Children and teens 18 years and younger who have had COVID-19 are up to 2.5 times more likely to be newly diagnosed with diabetes after infection. Preventing COVID-19 among children and teens is important to slow the spread and protect them from other possible effects of the disease. Learn more: bit.ly/MMWR7102e2.
Ja nu vill dom få våra barn till sprutan ? Undrar om det snart kommer uppgifter på att många barn ligger på sjukhus med. Jag kommer aldrig att utsätta mina barn för riskerna med vaccinet. Jag vet inte vad jag skulle göra om man själv som förälder orsakade sitt barn skada på något sätt risken måste vara 0.0.0.0.0.0 med skriftliga garantier i vart fall när det gäller mina barn jag skulle inte vilja förlora något av dem på grund av vårt i så fall galna beslut som föräldrar. Fattar inte våra myndigheter hur viktig säkerheten för våra barn måste vara och man kastar inte tärning med sina barn.
 
perra i skogen perra i skogen skrev:
För att vara en tråd angående varför man på ett eller annat sätt valt avstå vaccinet mot covid-19, så är det väldigt många som tagit vaccinet som är här inne och gnäller.

Kan inte ni skapa en egen tråd där ni kan berömma varandra över hur duktiga ni varit och där ni kan diskutera varför ni valde att ta vaccinet.

Kan ju bara hoppas att alla som gnäller även tagit alla andra vaccin som erbjuds, tex influensa, TBE osv .
Tycker du låter lite gnällig nu. Du skulle prova att vaccinera dig, hört det hjälper mot gnällighet.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Den åsikten är du nog ganska ensam om.

Jag vet inte vad som är värst: att fler barn riskerar utveckla livslång diabetes, eller att ALLA barn riskerar att behöva leva i livslång rädsla för Covid-19, med sin liv kantade av ständiga påfyllnadsvaccinationer.

Kanske vaccinproducenterna snart kan erbjuda vaccinpumpar att operera in i våra kroppar, ungefär som dagens insulinpumpar. Då blir det ju smidigt att uppdatera med nya säsongsvarianter. Säkert en skön ny värld för en del.[bild]
Kan inte längre bedöma om du är seriös eller inte.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Tycker du låter lite gnällig nu. Du skulle prova att vaccinera dig, hört det hjälper mot gnällighet.
Nopp är mest vaccinerade som gnäller.. :rofl:;)
 
L LiteForce skrev:
Ja nu vill dom få våra barn till sprutan ? Undrar om det snart kommer uppgifter på att många barn ligger på sjukhus med. Jag kommer aldrig att utsätta mina barn för riskerna med vaccinet. Jag vet inte vad jag skulle göra om man själv som förälder orsakade sitt barn skada på något sätt risken måste vara 0.0.0.0.0.0 med skriftliga garantier i vart fall när det gäller mina barn jag skulle inte vilja förlora något av dem på grund av vårt i så fall galna beslut som föräldrar. Fattar inte våra myndigheter hur viktig säkerheten för våra barn måste vara och man kastar inte tärning med sina barn.
Risken är aldrig 0.0.0.0.0.0 (vad nu som åsyftas med den nummerserien) att låta bli att göra något.

Apropå det jag skrev förut om att det är svårt med sannolikhet.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Risken är aldrig 0.0.0.0.0.0 (vad nu som åsyftas med den nummerserien) att låta bli att göra något.

Apropå det jag skrev förut om att det är svårt med sannolikhet.
Jag syftade på noll risk barn under 18år. Såg lite senare att artikeln beskriver 18år vilket är tonåring inte barn men jag skulle i vart fall avråda min tonåring med den information jag har i dag. Då unga klarar detta med i det närmaste noll risk.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Jag syftade på noll risk barn under 18år. Såg lite senare att artikeln beskriver 18år vilket är tonåring inte barn men jag skulle i vart fall avråda min tonåring med den information jag har i dag. Då unga klarar detta med i det närmaste noll risk.
Så risken har alltså redan ökat från 0.0.0.0.0 till ”närmaste noll”.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
L Lärospånet skrev:
Vadan ad hominem?


Svårt att veta vem som tappat fotfästet och vem som inte gjort det i dessa dagar.

Jag tycker iaf att det är intressant att utforska alla potentiella risker - och vinster, med de vägar vi väljer och inte väljer att ta framöver. Tanken är fri.

Dock krävs så klart en gnutta fantasi, och en nypa välvilja gentemot sina diskussionspartner.
Om man som du helt förvanskar verkligheten och fantiserar om helt verklighetsfrånvända hot, så har man definitivt tappat fotfästet…

De dokumenterade konsekvenserna av en covid infektion är fantastiskt mycket värre än att vaccinera sig.

Har man inte den insikten så är man inte någon vidare ”diskussionspartner”.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.