ClasseClas ClasseClas skrev:
V
Därför att jag missade annonsen ;)
 
God Jul
 
  • Väldekorerad julgran med tända ljus och röda kulor inomhus, omgiven av fönster och möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
Är det bara jag som får Fanny och Alexander-vibbar? :D
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Lilla julgranen.. :love:

GOD JUL PÅ ER!
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Lilla julgranen.. :love:

Med 7,5 meter i takhöjd då blir en 2 meters gran lite fnuttig.

GOD JUL PÅ ER!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
God Jul
Ståtlig!

Själv har man 2,05m i takhöjd och får av den anledningen kämpa lite för o hitta gran.
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
[bild]Så här ser det ut idag. På måndag börjar markarbetet.
Underbart tomt!
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Nu bygger vi taket utifrån, svårt men jag vill bevara de gamla takstolarna synliga.[bild]
Hej, nyfiken på hur det har gått med taket så här 7 år senare. Något ni skulle gjort annorlunda? Tack
 
Jonathan Becker Jonathan Becker skrev:
Hej, nyfiken på hur det har gått med taket så här 7 år senare. Något ni skulle gjort annorlunda? Tack
Hej Jonathan,
Nej vi är nöjda med hur det blev. Utseendet invändigt är viktigt för oss och nu ser vi alla takstolar. Utvändigt fungerar taket som vilket som helst. Att vi använde masonite beams gjorde att vi fick så lite köldbrygga som möjligt.
 
Tack för snabbt svar. Jag sitter i en liknande situation där vi skall renovera en drängastuga från sekelskiftet med gammalt sticketak som vi gärna vill ha synligt invändigt. Kan man på något smidigt sätt se hela er tillvägagång med den utvändiga isoleringen av taket?
 
Jonathan Becker Jonathan Becker skrev:
Tack för snabbt svar. Jag sitter i en liknande situation där vi skall renovera en drängastuga från sekelskiftet med gammalt sticketak som vi gärna vill ha synligt invändigt. Kan man på något smidigt sätt se hela er tillvägagång med den utvändiga isoleringen av taket?
Nej vi har inte det dokumenterat så man kan se. Du ska tänka att du bygger ett helt nytt tak. Det invändiga synliga är ditt innertak. Beroende på om takstolarna redan finns och räcker till så behöver du dimensionera nya takstolarna.
 
Tomture61
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Nej vi har inte det dokumenterat så man kan se. Du ska tänka att du bygger ett helt nytt tak. Det invändiga synliga är ditt innertak. Beroende på om takstolarna redan finns och räcker till så behöver du dimensionera nya takstolarna.
Hur värms huset upp , med enbart ugnen eller finns det fler lösningar ?

Hur är de ofantligt tjocka långväggarna uppbyggda , mycket isolering eller ?
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Nej vi har inte det dokumenterat så man kan se. Du ska tänka att du bygger ett helt nytt tak. Det invändiga synliga är ditt innertak. Beroende på om takstolarna redan finns och räcker till så behöver du dimensionera nya takstolarna.
Vad gjorde du mellan de nya och de befintliga takstolarna? Råspånt med vindpapp?
 
Jonathan Becker Jonathan Becker skrev:
Vad gjorde du mellan de nya och de befintliga takstolarna? Råspånt med vindpapp?
Jag gjorde ett innertak med 145 bräder som lockpanel.
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Betong klar, väntar på att den ska brinna klart.
Nu börjar vi mura upp huset. Finjas system Exakt ska jag prova. Byggplats med påbörjat mureri av Finjas system Exakt, träbjälklag och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ljunghus och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.