Hej, ansökte om en offert för 5 fönster och ytterdörr med sidoglas. Offerter blev 52.000 kr. Vi valde att bara byta ytterdörr och sidoglas. Fakturan vi fick hem var 25540 kr, betyder det att jag kan räkna med att 5 fönster byten kan kosta cirka 25.000 kr?
 
S
downup downup skrev:
Hej, ansökte om en offert för 5 fönster och ytterdörr med sidoglas. Offerter blev 52.000 kr. Vi valde att bara byta ytterdörr och sidoglas. Fakturan vi fick hem var 25540 kr, betyder det att jag kan räkna med att 5 fönster byten kan kosta cirka 25.000 kr?
Fattar inte vad du menar men du kan nog räkna med lite högre totalpris när de delar upp jobbet på 2 beställningar.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Fattar inte vad du menar men du kan nog räkna med lite högre totalpris när de delar upp jobbet på 2 beställningar.
Arbetstimmar+körning förstår jag, men material?
 
Du kan inte räkna med någonting.

En offert gäller i sin helhet om inte annat anges. Tex kan man tänka sig att du fått lite större rabatt när du köpt både dörr och fönster och lite lägre om du inte beställer allt samtidigt. Men, man vet inte hur säljaren resonerar så det du får göra är att begära en ny offert på fönstren när du vill beställa dessa.
 
  • Gilla
islander och 1 till
  • Laddar…
S
MathiasS MathiasS skrev:
Du kan inte räkna med någonting.

En offert gäller i sin helhet om inte annat anges. Tex kan man tänka sig att du fått lite större rabatt när du köpt både dörr och fönster och lite lägre om du inte beställer allt samtidigt. Men, man vet inte hur säljaren resonerar så det du får göra är att begära en ny offert på fönstren när du vill beställa dessa.
Nog kan jag tycka att han kan räkna med högre priser när han delar upp jobbet. Finns i stort sett ingen situation där det kan bli annorlunda. :)
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Nog kan jag tycka att han kan räkna med högre priser när han delar upp jobbet. Finns i stort sett ingen situation där det kan bli annorlunda. :)
Det finns ingen anledning att spekulera. Att det blir extra fraktkostnad är förstås givet, därefter kan det gå hur som helst på fönsterpriset, beroende på var man handlat osv.
 
downup downup skrev:
Hej, ansökte om en offert för 5 fönster och ytterdörr med sidoglas. Offerter blev 52.000 kr. Vi valde att bara byta ytterdörr och sidoglas. Fakturan vi fick hem var 25540 kr, betyder det att jag kan räkna med att 5 fönster byten kan kosta cirka 25.000 kr?
Du har ett avtal
Offerten+ omfånget i din beställning är ditt avtal med entreprenören något mer har han inte lovat
Du valde ett annat omfång än vad offerten angav då du beställde
Genom att du accepterade fakturan och betalade är ert avtal klart defenierat i omfång pris och leverans

Om du i samband med beställningen klarlagt att du ville ha möjlighet att få resten också installerat och till vilket pris inom vilken tid vet du vad du ska betala

.Om du inte gjort det och vill beställa mera får du be om en ny offert på det omfång som är kvar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.