Jag tror att den här diskussionen är bara möjligt i Sverige, möjligen i något grannland. Brännvinsbältet?
 
F
N nybyggarn3 skrev:
Här dricker vi svensk champagne. Och ja, barnen är med. Borde ju kunna provocera hela skalan med extremister.
Bilderna "älskas" säkert av vissa, (och är f.ö. säkert redan kopierade) men ansvarig bryr sig inte. Huvudsaken är att få visa vilka viner och maträtter "någon" kan visa upp.
 
N nybyggarn3 skrev:
Ja du, bra fråga. En reflektion är att det är att det är mycket svårare nu för tiden än förr att sticka ut med att lyssna på vit makt musik. Förr kunde man komma undan med att lyssna på ultima thule men sen partiledaren för Sveriges tredje största parti började gigga med dom är det kärvare. Gissar att pluton Svea fortfarande håller men skulle inte satas några pengar på att de inte står på scenen tillsammans med Jimmy under 2022.

Men poäng vete tusan.
Nej,Pluton Svea splittrades 2001...
Jocke Karlsson som var sångare ska hålla på än
 
Maskintok skrev:
jaha... Ja.. Inte ofta jag blir tyst.. Men vete tusan vad jag ska svara på detta..
Det känns bara.... tomt... tar en öl istället tror jag... (y):thinking:
Svårt att veta hur du känner men jag får väl erkänna att jag inte heller är odelat positiv till Sveriges eventuellt blivande statsminister på scen tillsammans med dessa herrar. Kanske är jag som är långsint som tänker tillbaka på tiden med BSS. Får väl erkänna att man tänker tillbaka med viss nostalgi på tiden när Ultima thule ansågs extremt.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Nej,Pluton Svea splittrades 2001...
Jocke Karlsson som var sångare ska hålla på än
Ja ser förändrar ju odsen en aning.
 
A
N nybyggarn3 skrev:
Svårt att veta hur du känner men jag får väl erkänna att jag inte heller är odelat positiv till Sveriges eventuellt blivande statsminister på scen tillsammans med dessa herrar. Kanske är jag som är långsint som tänker tillbaka på tiden med BSS. Får väl erkänna att man tänker tillbaka med viss nostalgi på tiden när Ultima thule ansågs extremt.
Nja jag bryr mig inte om vad den mannen gör..
Det var snarare tråden här jag funderade på vad poängen kom in?
Och vad fan som hänt med tråden...
framförallt.. Varför är folk så otrevliga mot varandra?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nja jag bryr mig inte om vad den mannen gör..
Det var snarare tråden här jag funderade på vad poängen kom in?
Och vad fan som hänt med tråden...
framförallt.. Varför är folk så otrevliga mot varandra?
Bra poäng. Otrevlig tycker jag att man kan försöka att inte vara.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
N nybyggarn3 skrev:
Bra poäng. Otrevlig tycker jag att man kan försöka att inte vara.
precis det är ju ändå fredag... Och i många andra trådar klarar man av att diskutera trots meningsskiljaktigheter... Men här...

Nä det blir ölen och de andra trådarna..
(y)
 
N nybyggarn3 skrev:
Ja du, bra fråga. En reflektion är att det är att det är mycket svårare nu för tiden än förr att sticka ut med att lyssna på vit makt musik. Förr kunde man komma undan med att lyssna på ultima thule men sen partiledaren för Sveriges tredje största parti började gigga med dom är det kärvare. Gissar att pluton Svea fortfarande håller men skulle inte satas några pengar på att de inte står på scenen tillsammans med Jimmy under 2022.

Men poäng vete tusan.

Jag skulle inte klassa Ultima Thule som vit makt band.
Då vet man inte vad man pratar om.
 
Krilleman
Eller... Vänta här nu!

Vad är fel med detta då???

En sund människa skulle säga inget alls.

Och denna texten är precis just därför så många söker sig sig till vårat land...
Men det vill ju inte alla erkänna.

-------------------------------------------------------------------
Här blev jag upplyft på min faders arm, här blev jag vaggad tryggt i moders famn.
Här nötte jag mina första mina skor, här har jag min syster och min bror.
Här vill jag leva; här vill jag dö.
Här lever jag i frihet.
(Det är ju just detta som Sverige är byggt på)
Här vill jag leva, här vill jag dö.
Här lever jag frihet.
(Återigen det många eftersöker)
-------------------------------------------------------------------

SENSMORAL?

Absolut inget fel med detta. Bara sunt bondförnuft, men det verkar ha gått ur folket nuförtiden. Men alla önskar detta oavsett om du är född i detta landet eller inte.

Förr eller senare kommer fler och fler att inse att denna frihet begränsas med dagens politik.

Sanningen svider aldrig.

Lyssna på nationalsångens alla fyra verser. Där har vi sanningen från urminnes tider.

 
Redigerat:
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Exakt min poäng. Vi som minns gamla tiden med Bss är passé. Bara att vänja sig.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
F
N nybyggarn3 skrev:
Jag jag väldigt svårt att förstå hysterin kring att lägga ut bilder på sina barnen. Har dom bara kläder på sig kan det ju knappast vara hårdvaluta för pedofiler. Jag tycker Anders ska fortsätta med sina lunchviner och barnbilder.
Beror väl på "smaken"..
 
F frasen_36 skrev:
Beror väl på "smaken"..
Så kan det förstås vara men ska vi verkligen lägga oss platt för det?
 
F
N nybyggarn3 skrev:
Så kan det förstås vara men ska vi verkligen lägga oss platt för det?
Tycker inte det..
 
P
N nybyggarn3 skrev:
Här dricker vi svensk champagne. Och ja, barnen är med. Borde ju kunna provocera hela skalan med extremister.
Vad säger EU om det där? (Främst Frankrike).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.