Hej!

Jag har lagt ekparkettgolv i ett rum, men ångrat mig o skall riva upp det för att ev. lägga det på annat ställe.

Det kommer bli en hel del spill då det inte går att använda alla skivor man sågat i.

...min fråg är kan man med någon typ av fräs fräsa ut exakt så som klick-funktionen ser ut på golvet?! Alltså kan man återskapa utseendet på den tidigare utfräsningen från fabrik som jag sågat bort? (kortsidan på skivan)

Golvet är från Kährs, golvet är "Copenhagen" 14mm. Kährs kanske har egen typ av fräsborr för att få fram denna "klick"-profil (?)

tack.
 
Har Du mailat Kährs?
Inte för att jag tror det går men
värt att pröva.

Mvh Putte
 
Vore det möjligt att med en lamellfräs sätta dit kex och limma ihop det?
Vet inte om 14 mm är i tunnaste laget för en lamellfräs.
 
Kan maila kährs, tack för tips!

Nej kex blir nog inte bra. Denna specialutfräsning som finns på golvet gör så varje skiva håller sig nere om golvet har lite svikt i sig, låser sig själv lite på något sätt.
 
...fick svaret av kährs att det inte finns några fräsar ute på marknaden att få tag i för att göra denna wood-lock funktion.
 
Skulle det funka att fräsa ut vanlig not och spont?
 
Martin_Blomberg skrev:
Skulle det funka att fräsa ut vanlig not och spont?
TACK INGEN DUM IDÉ! men jag tror inte det fungerar lika bra, woodlocken låser sig själv på nått sätt ifall golvet skulle svikta lite eller röra på sig. Men jag ska fundera på din idé och se om jag kan testa, kan fungera!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.