Stefan N Stefan N skrev:
Innan ni köper V90 så kolla rosten noga, denna bild är på en 2017 där bakaxelfästet rostat av redan.
[bild]
oj :surprised:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ser det inte mer ut som att en nit eller skruv har gått av?
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ser det inte mer ut som att en nit eller skruv har gått av?
Titta på den pressade plåtbiten lite längre in i bilden. Finns bara halva ”hållaren” kvar…
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Titta på den pressade plåtbiten lite längre in i bilden. Finns bara halva ”hållaren” kvar…
Aj aj aj! Där ser man... :surprised:
 
Ser ju inte ut att vara sönderrostat dock, ser mer ut som om det har spruckit och gått av.
 
S Strontus skrev:
Ser ju inte ut att vara sönderrostat dock, ser mer ut som om det har spruckit och gått av.
Det brukar bli så på chassidelar. Rosten försvagar det så pass att det friska som är kvar spricker av påfrestningarna…
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
M mxjolle skrev:
Finns en sak till som jag tyckte om / inte tyckte om..

Instrumentpanelen i ID4.an var elegantare. Enyaq har ett litet titthål känns det som..

Men ja, alltid får man kompromissa på något
förresten. Va fick er att avstå v90?
 
Tack för alla svar!
Lutar åt att lägga bilbytet på is ett litet tag.
Eftersom jag har ett bilintresse så kan bilen kosta lite mer av det skälet men ändå svårt, och dyrt.
Blir tveksamt elbil just nu heller eftersom min sambo är skeptisk till eldrivet. Hon föredrar diesel säger hon.
 
  • Älska
Patrik440
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
förresten. Va fick er att avstå v90?
Ptja, lite blandat.
Dels lite som er. Räknat lite grovt och det blir nästan samma kostnad som elbil, eller iaf inte långt ifrån.

Osäkerheten på kvarvarande värde för v90.n när den ska säljas

Att vår v70 är så pass ny och fräsch (det är trots allt en classic) att v90 känns som ett dumt mellanting.
 
M mxjolle skrev:
Ptja, lite blandat.
Dels lite som er. Räknat lite grovt och det blir nästan samma kostnad som elbil, eller iaf inte långt ifrån.

Osäkerheten på kvarvarande värde för v90.n när den ska säljas

Att vår v70 är så pass ny och fräsch (det är trots allt en classic) att v90 känns som ett dumt mellanting.
ok, förstår er helt och hållet,
 
M Mapet890 skrev:
Tack för alla svar!
Lutar åt att lägga bilbytet på is ett litet tag.
Eftersom jag har ett bilintresse så kan bilen kosta lite mer av det skälet men ändå svårt, och dyrt.
Blir tveksamt elbil just nu heller eftersom min sambo är skeptisk till eldrivet. Hon föredrar diesel säger hon.
Svårt att göra rätt val just nu, det smartaste är nog att avvakta nåt halvår för att se var bränslepriserna och elpriset tar vägen.

Vi har satsat på en 2018 V60 plug-in dieselhybrid, får se om den går (mycket) billigare än vår långmila (30.000+) Xc70 från 2015… Inte gratis men förhoppningsvis mycket bättre kvalitet än V90. Återkopplar om några månader om V60n motsvarar förväntningarna.
 
M Mapet890 skrev:
Vi har en Emmaljunga nxt 90, den får kanske inte plats då
Emmaljunga NXT 90 är ihopfällbar ( vi har en sådan själv ) och vi får precis plats med den även i en Volvo S40 vars bagageutrymme sannolikt tillhör en barnfamiljens mardröm. Åk till en bilfirma och lasta in barn, fru/sambo, barnvagn, babyskydd, bilbarnstol allt som du/ni kan tänkas så får ni se.
 
Ja, vi tänkte prova att lasta får vi se, sambon vill ha en stor kombi men stora komibilarcförsvinner mer och mer, avensis, Mondeo osv. Har därför sagt att det kanske får bli något suv liknande nästa gång, vi får prova packa får vi se.

En sak jag märkt som verkar blivit till det bättre i nyare bilar är baksätet, kupén verkar längre och därmed bli baksätet rymligare för benen, det är positivt för barnstolar.
 
Även lite mindre kombibilar exempelvis focus och golf kombi har bra benutrymme bak jämfört med V70.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Jag tror man kan förvänta sig högre värdeminskning på fossilbilar och lägre på elbilar. En klar fördel med privatleasing är att man vet exakt vad bilen kostar och får det fördelat så att säga per månad. Alternativt namn man ta tex Teslas avbetalning som faktiskt är väldigt billig med låg ränta. Dock har man då en risk vad gäller restvärdet. Jag har kört elbil i 4200 mil och kommer aldrig att gå tillbaka till flrbränningsmotor. Den enda kostnaden jag haft är för spolarvätska, skifte mellan sommar och vinterdäck, tvätt och lagning av parkeringsskada. Så klart förutom el som i snitt kostat 2,5kr per mil. Laddar nästan bara hemma. Har då inte tagit med laddaren för ca 7000kr inkl installation.
 
  • Gilla
Klabbarparn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.