N nybyggarn3 skrev:
Trodde att Anders skulle tända på alla cylindrar. Får väl blanda en med Fanta exotisk till kaffet
Får det heta champagne antar jag de köpt en vingård i champagne. Det är väl helt okej?
 
F frasen_36 skrev:
Hur defineras "samtycke" från småbarn?
Facebook säger att man måste vara minst 13 år för att förstå konsekvenserna av att ladda upp bilder online. I Sverige anses barn vara mogna nog att bestämma vilken förälder de ska bo hos när de är 13 år gamla. Så omkring den åldern eller lite tidigare borde de kunna ge samtycke till publicering av bilder på ett öppet forum.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får det heta champagne antar jag de köpt en vingård i champagne. Det är väl helt okej?
Så måste det nog vara. Tror inte Juhlin vågar något annat.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får det heta champagne antar jag de köpt en vingård i champagne. Det är väl helt okej?
Så är det nog, men när har det stoppat dig från att dömma ut diverse produkter fullständigt? Det här börjar kännas mellanmjölk. Lika bra vi enas om att rösta på blankt till hösten.
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Så är det nog, men när har det stoppat dig från att dömma ut diverse produkter fullständigt? Det här börjar kännas mellanmjölk. Lika bra vi enas om att rösta på blankt till hösten.
Finns massor dålig champagne. En dålig champagne är sämre än en bra cava.
 
Jag drack brännvin och lyssnade på Ultima Thule när barnen hade somnat..
 
N nybyggarn3 skrev:
Den där lilla ungen ser ju livrädd ut. Bäst att ringa socialtjänsten
Psykoanalys:

Bägge barnen är svårt traumatiserade. Det bortre sitter med öppen mun och skriker uppenbarligen ut sin ångest. Den närmre klarar inte att fästa blicken vid glaset uppenbarligen pga trauma. Detta trauma har troligen orsakats av en Vit Man.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns massor dålig champagne. En dålig champagne är sämre än en bra cava.
Gjorder man inte så att man förstorade Champagne får ett antal år sedan? Vad jag förstår är enda kravet på en Champagne att druvorna växt i distriktet, kvaliteten kan vara hursomhelst.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns massor dålig champagne. En dålig champagne är sämre än en bra cava.
Så kan det säkert vara. Bäst att ta en öl istället.
 
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får det heta champagne antar jag de köpt en vingård i champagne. Det är väl helt okej?
Bara den är från Ryssland så är det väl OK...
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Krilleman
Jag har ett svagt minne att min morfar delade ut starkvinsglögg på julafton till alla, inklusive barn då han glömt köpa alkoholfri variant. Morsan ifrågasatte detta men min morfar svarade glatt. "- Dom känner inte av det... Låt det bara vara..."

Min mor har bekräftat detta minnet också. = Sant.

Så nej, inte var min morfar någon "suput", snarare helt tvärt om.
Körde alltid bil när det kom till körandet. Vad jag vet fick han aldrig böter i sitt framförande av motorfordon. Han var aldrig på något sätt onykter i onödan. Ställde alltid upp på både barn, barnbarn och föreningslivet i bygden. Helt enkelt en klippa i vardagen och för alla andra i tider och otider. Han var med i tidningen för att släppt in främmande människor i sitt hem som kört i diket precis bredvid hans hus längst landsvägen. Men det var ju så man gjorde "förr"...

Har jag traumatiska upplevelser för det?

Nej, snarare tvärt om. Ett glatt minne av min morfar i högform på julafton ståendes utan alkoholfri glögg. (y)(y)

Jag misstänker starkt att dom traumatiska upplevelserna barn har i kombination med alkohol inte prompt skapas på julafton utan på resterande 51 veckorna på året då det "#tillvardagsdricks" och man lever rövare med "ett par innanför västen" till vardags.

Dom vardagliga minnena av alkohol sätter djupare spår än när kalle sänds på TV, numera med stark vänstervridning. Multikulturella skönheter med islam som tro ska presentera den kristna julen... Regnbågsflaggan vajjar högre än någonsin när lucia är en mindre trevlig typ av manligt kön.

Vad sätter flest spår i våra små?
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Psykoanalys:

Bägge barnen är svårt traumatiserade. Det bortre sitter med öppen mun och skriker uppenbarligen ut sin ångest. Den närmre klarar inte att fästa blicken vid glaset uppenbarligen pga trauma. Detta trauma har troligen orsakats av en Vit Man.

Gjorder man inte så att man förstorade Champagne får ett antal år sedan? Vad jag förstår är enda kravet på en Champagne att druvorna växt i distriktet, kvaliteten kan vara hursomhelst.
Det låter inte som fransmännen :)
 
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Jag drack brännvin och lyssnade på Ultima Thule när barnen hade somnat..
Har barnen somnat får du inga poäng i den här tråden. Framförallt inte för att lyssna på Sveriges tredje största partis husband.
 
A
N nybyggarn3 skrev:
Har barnen somnat får du inga poäng i den här tråden. Framförallt inte för att lyssna på Sveriges tredje största partis husband.
poäng?
:thinking:
 
Maskintok skrev:
poäng?
:thinking:
Ja du, bra fråga. En reflektion är att det är att det är mycket svårare nu för tiden än förr att sticka ut med att lyssna på vit makt musik. Förr kunde man komma undan med att lyssna på ultima thule men sen partiledaren för Sveriges tredje största parti började gigga med dom är det kärvare. Gissar att pluton Svea fortfarande håller men skulle inte satas några pengar på att de inte står på scenen tillsammans med Jimmy under 2022.

Men poäng vete tusan.
 
A
N nybyggarn3 skrev:
Ja du, bra fråga. En reflektion är att det är att det är mycket svårare nu för tiden än förr att sticka ut med att lyssna på vit makt musik. Förr kunde man komma undan med att lyssna på ultima thule men sen partiledaren för Sveriges tredje största parti började gigga med dom är det kärvare. Gissar att pluton Svea fortfarande håller men skulle inte satas några pengar på att de inte står på scenen tillsammans med Jimmy under 2022.

Men poäng vete tusan.
jaha... Ja.. Inte ofta jag blir tyst.. Men vete tusan vad jag ska svara på detta..
Det känns bara.... tomt... tar en öl istället tror jag... (y):thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.