altaxis altaxis skrev:
Gaaaaaaaahhhhhh!
Att man aldrig tänker hela vägen…:rolleyes:
Håller på att regla upp för nytt golv i tvättstugan (den med det ruttna golvet jag visade för några inlägg sedan…) och glömmer såklart vattenpasset under kortlingarna och nu får jag inte loss det:oops:![bild]
Bara att skruva loss några kortlingar igen:mad:

Perfekt läge för att köpa ett MST istället. Låt det ligga kvar till nästkommande generationer.
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Perfekt läge för att köpa ett MST istället. Låt det ligga kvar till nästkommande generationer.
Tänkte inte på det:crysmile:
Nu är det ”för sent” eftersom jag redan skruvat bort en kortling och fått upp mitt pass.
Bygger för lite för att kunna motivera ett MST nu, kanske i framtiden.
 
altaxis altaxis skrev:
Tänkte inte på det:crysmile:
Nu är det ”för sent” eftersom jag redan skruvat bort en kortling och fått upp mitt pass.
Bygger för lite för att kunna motivera ett MST nu, kanske i framtiden.
Krävs mångårig erfarenhet för att snabbt se alla möjligheter till nya verktygsköp....:)

...men ett MST är faktiskt en livskamrat som håller hela livet om man behandlar den väl...
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Krävs mångårig erfarenhet för att snabbt se alla möjligheter till nya verktygsköp....:)

...men ett MST är faktiskt en livskamrat som håller hela livet om man behandlar den väl...
Eller förvarar det skyddat under golvet för kommande generationer
 
  • Gilla
  • Haha
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
...men ett MST är faktiskt en livskamrat som håller hela livet om man behandlar den väl...
Eller förvarar den skyddat under tvättstugegolvet. :crysmile::p:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Sonen har tjatat på att få spela Doom som det var när jag var ungdom (Han har spelat em modern vulkan port med realtidsljus och grejer). När han väl får spela det, "Det är jättefult pappa". :)

Barn spelar originalet av Doom på laptop med skeptiskt uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Laptop med klassiskt Doom-spel på skärmen, återspeglar sonens reaktion på grafiken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Strontus och 4 till
  • Laddar…
Det syns tydligt att det är spel och dess utseende som prioriteras framför snygga värmeinstallationer i det Malmgrenska residenset.
 
  • Gilla
  • Haha
raveper och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sonen har tjatat på att få spela Doom som det var när jag var ungdom (Han har spelat em modern vulkan port med realtidsljus och grejer). När han väl får spela det, "Det är jättefult pappa". :)

[bild]

[bild]
Dagens ungdom är så bortskämda. De skulle minsann varit med på pappas tid! Skrikande modem och pixlig grafik, men inte gnällde man för det inte. :crysmile:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Dagens ungdom är så bortskämda. De skulle minsann varit med på pappas tid! Skrikande modem och pixlig grafik, men inte gnällde man för det inte. :crysmile:
Dock tror jag Doom såg bättre ut på CRT. Inbyggd filtering i analog display :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det syns tydligt att det är spel och dess utseende som prioriteras framför snygga värmeinstallationer i det Malmgrenska residenset.
Jag fick inte måla rören för sambon. :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag fick inte måla rören för sambon. :)
Nä, det kan man förstå när man ser hur du krökt dem
 
  • Haha
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag fick inte måla rören för sambon. :)
F fribygg skrev:
Nä, det kan man förstå när man ser hur du krökt dem
Jag vet inte vad man får och inte får skriva i denna tråden, men eftersom första inlägget nämner flogstavrålet och jag bott där som stundent.måste jag säga att den där installationen inte håller Malmgrenstandard utan mera standarden på höghusen i Flogsta... Fråga inte frugan, rikta och måla rören!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sonen har tjatat på att få spela Doom som det var när jag var ungdom (Han har spelat em modern vulkan port med realtidsljus och grejer). När han väl får spela det, "Det är jättefult pappa". :)

[bild]

[bild]
Han får väl levla upp till Duke Nukem.... ;)
 
  • Älska
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag vet inte vad man får och inte får skriva i denna tråden, men eftersom första inlägget nämner flogstavrålet och jag bott där som stundent.måste jag säga att den där installationen inte håller Malmgrenstandard utan mera standarden på höghusen i Flogsta... Fråga inte frugan, rikta och måla rören!
Nå det blir nog bättre om frun eller barnet sköter rörkrökandet och målandet så får hr Malmgren fortsätta utveckla snobbandet och spelen.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Han får väl levla upp till Duke Nukem.... ;)
Var väl inte mycket bättre i pixlighet dock. Iof man kunde spela det i 640x480
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.