Fransk fries tillagade i en airfryer, svart OBH Nordica Actifry Genius airfryer och dess digitala kontrollpanel.
Vi tävlar ut en airfryer som kan hjälpa dig att hålla nyårslöftet… om du nu gav ett sådant! OBH Nordica Actifry Genius Black rymmer 1,2 kg vilket ger upp till fem portioner och är enkel att både använda och rengöra! Med ingen eller lite olja lagar du enkelt familjens favoriter på ett nyttigare sätt.

Värde: ca 2 800 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan
nedan samt motivera varför just du ska vinna Airfryern, längst ner i den här tråden.
Fråga: Vad kallas tekniken som kombinerar cirkulerande varmluft med omrörning?


Vinnaren utses fredagen den 14 jan.
OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar OBH Nordica för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
  • Wow
Brasse22 och 12 till
  • Laddar…
Den använder sig av Dual Motion-teknik.

När jag precis nu gått på pappaledighet behöver lunchen fixas snabbt! Med en air fryer hade jag kunnat göra just detta!
 
Tekniken heter Dual motion.
Både jag och frun älskar att laga mat tillsammans, och vi försöker hitta nya recept och metoder hela tiden. En Airfryer skulle ge oss ytterligare verktyg för vårt nya favoritsätt att umgås!
 
1. Dual motion

motivering: med en fru som älskar pommes mer än allt annat vore denna toppen, då jag extremt sällan orkar fritera i olja på spisen. Att man dessutom slipper ”slösa” 3L olja för att fritera en omgång pommes är ju en extrem bonus.
 
  • Gilla
Stickansall
  • Laddar…
Dual motion är tekniken som används.

Har länge velat ha en sådan, man sparar tid och ett väldigt roligt sätt att variera maten på!
 
Svar: Dual motion.

Om jag vann denna stora air-fryer skulle vi bjuda in farfar och farmor på stort frityrkalas med friterade smårätter och barnen skulle få sina älskade pommes frittes i mängder.
 
  • Haha
Bopåzoo
  • Laddar…
Svar: dual motion

Vi älskar pommes här hemma. Men pommes frites är omöjligt att göra i ugnen, och pommes strips är lite för lite potatis. En rejäl air fryer skulle hjälpa. Bonus att man slipper röra om för att få det jämnt.
 
Hej! Svaret är dual motion!

Jag ska senare i år flytta hemifrån pga studier till byggingenjör och en airfryer hade passat perfekt till matlagningen man får tid med mellan tentorna :)
 
Svar på frågan: Dual Motion

Som nybliven frånskilld vore det superbra att kunna laga nya och/eller varierande recept på ett enkelt sätt utan att för den delen tappa lektid med 6åringen, som alltid vill ha pappas uppmärksamhet och fokus
 
  • Ledsen
Bopåzoo
  • Laddar…
Svar: dual motion

För huse fridens skull så hade vi sluppit köpa färdigmat igår när jag gjorde pommes frites i ugnen som blev brända och oätliga. Frun grinade och sa, nä det här kan vi inte äta..
 
Svar: Dual Motion-teknik

Denna fräsiga varmluftsfritös skulle verkligen vara ett välbehövligt tillskott i hushållet då ugnen i vår gamla 70-talsspis är ur funktion. Just nu är det bara kastruller och stekpannor som funkar på den, och nya köket är bara i planeringsstadiet ännu.
 
Svar: dual motion

Idag hade jag gjort pommes i ugnen. Hela familjen är i covid-karantän och pommes är en av få saker båda barnen tycker om. Femåringen frågade ”pappa, vad gör för att få dina pommes så himla äckliga?”. Tja, det är så dom blir i ugnen (men jag håller med henne). Efteråt pratade vi om att skaffa en fritös, men det är så meckigt med olja, och det kändes farligt med. Jag visste inte att det fanns varmluftsvarianter, men det hade passat oss perfekt!
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Svar: Dual Motion

Vi fortfarande håller på att renovera köket, en varmluftsfritös skulle verkligen hjälpa med att.. jo laga mat utan kök! :)
 
Dual motion!

9-årige sonen är så besviken över att vi aldrig gör pommes till hamburgare hemma som hos hans kompisar! Han hade varit överlycklig!
 
Dual motion.

Vill för evigt äta pommes och annat friterat griseri, men det vore ju kanon om det var lite mindre onyttigt.
 
  • Gilla
Bopåzoo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.