Hej

någon som vet vad det kostar att inreda övervårnningen på västervik om man gör jobbet själv?

Marelb, ser att ni har isolerat övervårningen, vet du hur mycket det kostar att göra det om man gör det jobbet själv oxå?
 
Mariannelund uppe idag! Äntligen kan man lugna ner sig, tur med vädret hade vi också........
hus3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grattis Defvron och Aldén!

Vi har bott i vårt Nybro i ca fyra veckor nu och den där speciella känslan sitter faktiskt kvar ännu. Mycket att fixa med men så himla kul... :)

JohannahDaniel: Hur går det för er? Har ni flyttat in? Hur blev badrummet? Vi har bara spottar i taket kvar att fixa i badrummet och det måste tydligen göras via att borra hål i övervåningens golv vilket känns lite meckigt...men belysningen brukar ju bli pricken över i:et så det känns extra viktigt.
 
Hej!

Vi har också bestämt oss för att bygga nybro! Iaf till 98%.. .måste dock sälja det hsu vi har först innan vi törs skriva på några papper..

Mitt problem bara är att vi bor långt upp i norraste norrland, o såklart finns inga hus byggda här..

Såååååå har ni inte några bilder från insidan på nybro någon =)))) ??

*håller tummarna*

/Jezzi
 
jezzi72 skrev:
Hej!

Vi har också bestämt oss för att bygga nybro! Iaf till 98%.. .måste dock sälja det hsu vi har först innan vi törs skriva på några papper..

Mitt problem bara är att vi bor långt upp i norraste norrland, o såklart finns inga hus byggda här..

Såååååå har ni inte några bilder från insidan på nybro någon =)))) ??

*håller tummarna*

/Jezzi
Ska finnas några bilder om du går tillbaka några sidor.
 
neo1 skrev:
Hej

någon som vet vad det kostar att inreda övervårnningen på västervik om man gör jobbet själv?

Marelb, ser att ni har isolerat övervårningen, vet du hur mycket det kostar att göra det om man gör det jobbet själv oxå?

Vi har lagt ut ca 10 000 på enbart isolering...
I övrigt så beror det ju helt på materialval. Om man ska ha badrum och hur stort. Badrummet tar ju en hel del av kostnaden för vår del. Vi har gjort en budget från början men nu har jag dålig koll på om vi håller den eller ej... Måste väl ta och hålla bättre koll kanske.
 
Marelb skrev:
Vi har lagt ut ca 10 000 på enbart isolering...
I övrigt så beror det ju helt på materialval. Om man ska ha badrum och hur stort. Badrummet tar ju en hel del av kostnaden för vår del. Vi har gjort en budget från början men nu har jag dålig koll på om vi håller den eller ej... Måste väl ta och hålla bättre koll kanske.
Tack

Det var ungefär det jag räknat med att det skulle kosta med isolering, tänkte isolera i sommar och sen inreda nästa sommar, räcker med bottenvårningen ett tag till.
 
Lite utförligare:

isolering nästan 10 000
spik, virke, masonit, häftklammer, insektsnät mm: ca 6000

Då har vi en gavel till som vi inte har köpt virke till.

Vi har även köpt vindsluckor för 3000 (4 stycken).
Sen tillkommer kanske lite verktyg. Vi köpte bla en geringssåg...

Lycka till med er övervåning! Det tar längre tid än man tror. Bara att regla upp allt och sätta masonit tar tid. Men det är kul när isoleringen kommer på och man ser resultat!
 
På tisdag kommer vårt hus!! Kan inte fatta vart tiden tagit vägen, men jag är så glad att den gått fort.=)
Nu börjar vi bli lite nervösa. Över vädret, över om färgen på takpannorna blir bra (vi valde svarta, men skulle vi kanske tagt röda?), över planlösningen (vi har ju bara varit inne i ett hus av samma modell en gång och det var på fabriken, så det är svårt att tnka sig hur det blir "på riktigt"), ja över en hel del faktiskt. Men det är väl fullt normalt hoppas jag!`=)

Men mest av allt längtar vi förstås! Äntligen!!! Nu är det slut på lägenhetsliv, nu får vi vårt alldeles egna hem.

Håll tummarna att allt klaffar på tisdag.
 
Marelb!
Hur tjock isolering har ni satt? Har ni följt smålandsvillans anvisningar? Vår snickare räknar med ca 40 000 i material till ovanvåningen exkl dörrar som han vill att vi ska köpa själva. Vi fick flera bud när vi letade snickare och alla bägge tre som specade materialet räknade på ca 40 000 i materialkostnad. Detta är då inkl innerväggarna dessutom.
mvh fialotta
PS Hos oss satte sm insektsnät. DS
 
Mahjong skrev:
En kompis till mig har byggt ett Nybro uppe i Luleå, de har fått sitt hus och är på väg att flytta in snart. Där borde du nog kunna titta på det!.

Jag kan kolla vad området heter som de byggt på om du vill? Var skall ni bygga?

Nu är det mycket med trädgården... :) :)

Ha det så fint alla!

Hej!

Vi ska bygga i en byhåla utanför Vännäs! Med sjöläge och kvittrande fåglar runt husknuten... längtar som sjutton =)

Fråga din kompis om han inte kan ta lite bilder o skicka ;)

Mvh

Jezzi
 
Defvron skrev:
Äntligen efter en liten försening kom huset.
Oj vad fint Defvron, du har inga bilder innifrån?

Lycka till med huset.

Mvh Linda
 
Nu står huset på plats! Något försenat (lastbilarna körde fel, så byggledaren fick köra iväg och leta efter dem) kom montaget igång. Sedan gick det av bara farten, med några smärre förseelser bara.
Efter jobbet fick jag en titt inne i huset och det vara bara sååå fint! Är rent utssendemässigt nöjd med alla val vi gjort.

Bifogar lite bilder.
 
  • PICT0115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0143.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0153.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0158.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Här Kommer Det Bilder På Färdigbyggt Villa Nybro!!

Fantastiskt Fint Hus....luftigt Och Med Stora Fönster
Som Släpper In Mycket Ljus.

Vårat Hus Leveraras Vecka 2 2008 Så Man Kan Säga Att
Man Läääääängtar!!!!!!!

2Rum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allrum+kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allrum+vardagsrumNybro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsidavard+allrum+kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Baksida2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utebaksida.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


UtsidanEntré.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.