Hej!
Köpt en soundbar m subwoofer.
Märke Suana STC.
Har kopplat in den men hörde nu ett ihållande skrapande ljud från ena högtalaren från soundbaren....kan högtalaren redan vara sönder???
Någon som köpt likadan soundbar som har erfarenhet av samma händelse.
 
  • Suana STC soundbar monterad ovanför TV, sladd ansluten, vit träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart den kan vara trasig från början. Eller något i signalkedjan som inte är OK. Hur är det kopplat?
Heter den inte SPC Suana?
 
K Kane skrev:
Klart den kan vara trasig från början. Eller något i signalkedjan som inte är OK. Hur är det kopplat?
Heter den inte SPC Suana?
Kopplat med RCA kablar.
Jo SPC Suana
 
Prova att koppla 'tvärtom',alltså röd på vit, vit på röd och kolla om felet är kvar eller om det byter plats. Kan ju vara kabeln som är trasig.
 
K kar013 skrev:
Kopplat med RCA kablar.
Jo SPC Suana
Från subben? Om du gör som @[SKPG]Zamora skriver och felet byter kanal, kan det vara dålig kabel eller dålig förstärkare.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Prova att koppla 'tvärtom',alltså röd på vit, vit på röd och kolla om felet är kvar eller om det byter plats. Kan ju vara kabeln som är trasig.
Tack testar detta
 
Jag tycker att det låter som om du kopplat in den och startat den utan att ha en ren insignal? "Raspigt ihållande ljud" beskriver ungefär exakt hur mina högtalare låter i snickeriet när jag kopplar på strömmen och inte ännu kopplat in sladden i telefonen... ;)
 
K Kane skrev:
Från subben? Om du gör som @[SKPG]Zamora skriver och felet byter kanal, kan det vara dålig kabel eller dålig förstärkare.
Subwoofer är trådlös. Soundbar som jag har kopplat till tv:ns RCA.
 
VidarH VidarH skrev:
Jag tycker att det låter som om du kopplat in den och startat den utan att ha en ren insignal? "Raspigt ihållande ljud" beskriver ungefär exakt hur mina högtalare låter i snickeriet när jag kopplar på strömmen och inte ännu kopplat in sladden i telefonen... ;)
Hur får man ren insignal??? Ska det inte bara vara och koppla ihop anläggningen?
 
K kar013 skrev:
Subwoofer är trådlös. Soundbar som jag har kopplat till tv:ns RCA.
Kör via HDMI i stället från TV'n.
 
  • Gilla
kar013
  • Laddar…
Det borde vara ren signal. Men ibland får man skala om kabeln för att något skit har hamnat fel. Och har du en aktiv ljudkälla? Dessutom finns det en liten grej till att prova. Nämligen att vrida på elkontakten 180° och/eller flytta den ett steg till en ny kontakt.
 
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Dessutom finns det en liten grej till att prova. Nämligen att vrida på elkontakten 180° och/eller flytta den ett steg till en ny kontakt.
På en DC-driven produkt?
 
  • Haha
lassebrun
  • Laddar…
Ja. Teknik är inte lika logisk som man tror... Det är därför en USB-kabel passar i uttaget först på tredje försöket.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
På en DC-driven produkt?
Man med hörlurar pekar med sitt finger, verkar förklara något, med textremsa på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
panodil panodil skrev:
[bild]
Är det nu man nämner att man har ett par Magnepan modell äldre som väntar på att få lite kärlek i en obestämd framtid?:crysmile:
 
  • Gilla
kar013 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.