thomas33 thomas33 skrev:
Det verka finnas en plan att bygga fler lägenheter under deras. Annars ser jag ingen anledning att ha avsatser på trappan, på flera ställen.
Kanske nästa projekt?
Jag spekulerar bara men tror att de ska hyra ut dem. Samt eventuellt göra fler lägenheter framöver. De har ett bolag, ”apartment tower knivsta”. Men kanske finns det ett annat torn där de har lägenheter i Knivsta.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Har inte sett programmet, bara läst denna artikel, men gillar påde projektet och resultatet.
Jag som knappt fattar hur man gör när man bygger ut med takkupa imponeras av sådant här.

Och jag gillar betonghus.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
B Björkdahl skrev:
Ja eller typ när killarna murade, 24 meter upp, på ställning utan ordentliga räcken och utan sele..
Fanns en hel del som man blev oroad över när jag såg detta avsnitt, men detta tog nog priset... Visst att man bara vräker ner stora betongblock, överskrider både Merlons kapacitet och den stackars vinschen, fast det där tog hem priset. Jag hade skämts ögonen ur mig om det var mitt bygge.

Fick lite dålig smak i munnen när han sedan sade "Allt går, underverk tar bara något längre tid”. Tydligen är det inte relevant att baka in lite säkerhet om det får ta sin tid.

Det enda jag undrar över är hur det är med uppvärmningen av våningarna? Har han isolerat på något sätt?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Mark Isitt avslutar med ett eget utlåtande om resultatet:

– Det kanske inte är jättepraktiskt med så små våningsplan staplade på varandra. Men stor arkitektur går inte ut på att vara bara bekväm. Stor arkitektur handlar om att trigga fantasin, att förverkliga underverk. Stor arkitektur, det ger liv.
Nog triggade det fantasin och kul att se att någon vågar tänka nytt

Dock håller jag med övriga i tråden som gjort påpekande om säkerheten. Jag tror inte att stor arkitektur kräver att man tummar på säkerheten
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Säsongens i särklass bästa program, det enda som kittlade lite inombords att se. Ett av få program i svenska GD som kan mäta sig med lite spektakulära projekt från de utrikiska varianterna.

Bra jobbat!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S sudden_1 skrev:
Jag spekulerar bara men tror att de ska hyra ut dem. Samt eventuellt göra fler lägenheter framöver. De har ett bolag, ”apartment tower knivsta”. Men kanske finns det ett annat torn där de har lägenheter i Knivsta.
Sist jag kollade verkade dom inte vara skrivna där, så planen kanske var att hyra ut redan från början? Förövrigt verkar några av husen säljas efter något år, nästan så man funderar om de är med bara för att "göra reklam" för huset.
 
Det var takfönster i spa-avdelningen - vart mynnade det? Hela våningen ovanför bestod ju av kök/allrum? Glas i golvet?

Undrar också om de tänkt hänga in nya våningar under f.d vattentanken? Öppningar för hissdörrar togs ju upp i stort antal och till stort besvär.
 
Tror det framgick att det var förberedelser för fler våningsplan.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.