Vart bor du? Och vad har du för pris på din el?
 
A
Excel Excel skrev:
Beklagar elräkningen, fick själv en på 3400kr för mitt hus i SE3. Pengarna kunde användas bättre.

Det är bekämmande att höra riksdagspolitiker också raljerar över detta. Tror dessvärre att detta kan bli tufft för många och Kronofogden kommer få fler ärenden.
Ja tyvärr.
Vi har ändå februari kvar.. Och en kall januari om det är som det brukar..
Men såg att plusgrader är på väg.. Så kanske blir lite bättre framöver ändå..
Jag hoppas iallafall.. För allas skull... Eller njä.. politikerna kan fan få betala 30 kr per kWh... Bara för att..
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A
I Imosch skrev:
Vart bor du? Och vad har du för pris på din el?
vem?
 
I Imosch skrev:
Vart bor du? Och vad har du för pris på din el?
Elområde 4 drygt 50öre/kWh
 
T Tomasmexitegel skrev:
Hahaha,,,håller på att slipa trösklar samtidigt som jag följer tråden. Installerad effekt 19500kw producerad effekt ca 19500kw varav egenförbrukad ca 6000kw och såld 13000kw detta är ca siffror.
Har du 10hektar solceller?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
J john_heden100 skrev:
Oj vad många det är som gnäller över höga elpriser samtidigt som man har nya, dyra, elbilar och reser utomlands ett par gånger varje år. Skärp er, bygg upp en buffert ni är väl för tusan vuxna människor?
Tror du missuppfattat, är väl inte så många som gnäller, mer bara fakta på hur galet Sverige är, på alla sätt och vis, varför sätter våra politiker oss i dessa situationer?

Jag tycker synd om folk som inte har råd att betala, som blir arbetslösa, inte har råd till mat. Folk kanske dör.

Mig själv drabbar det inte mer än att elräkningen blir dyr, jag har lätt råd. Men jag tänker också på andra än mig själv.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Aktuellt Borlängepris: 70,0 öre/kWh exkl. moms. Från 1 februari höjer vi Borlängepriset till 95,0 öre/kWh exkl. moms.
Enligt Borlänge energi har vi förbrukat 2611 kWh till en kostnad av 2309,63 kr till det önskar nätägaren EOn 1591,00 kr för 2012 kWh.

Blir nog ett samtal till respektive leverantör imorgon för att reda ut differensen på 600kWh.

Soutteränghus med llvp på 134 m2 i SE3.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
A
K katho75 skrev:
Tror du missuppfattat, är väl inte så många som gnäller, mer bara fakta på hur galet Sverige är, på alla sätt och vis, varför sätter våra politiker oss i dessa situationer?

Jag tycker synd om folk som inte har råd att betala, som blir arbetslösa, inte har råd till mat. Folk kanske dör.

Mig själv drabbar det inte mer än att elräkningen blir dyr, jag har lätt råd. Men jag tänker också på andra än mig själv.
Jag lider inte så högst mycket.. område. s2.
Men jag är orolig för utvecklingen och att politikerna tar så lätt på konsekvenserna...
samt att många redan har dålig och ansträngd ekonomi i dessa tider...

samt vart är denna dårskap påväg....
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Enligt Borlänge energi har vi förbrukat 2611 kWh till en kostnad av 2309,63 kr till det önskar nätägaren EOn 1591,00 kr för 2012 kWh.

Blir nog ett samtal till respektive leverantör imorgon för att reda ut differensen på 600kWh.

Soutteränghus med llvp på 134 m2 i SE3.
Den va lustig.
Hmm skall bannimej kika av mitt mä imån om det är samma.
Bra du kollade det(y)
//Estwing
 
  • Gilla
Imosch
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jag lider inte så högst mycket.. område. s2.
Men jag är orolig för utvecklingen och att politikerna tar så lätt på konsekvenserna...
samt att många redan har dålig och ansträngd ekonomi i dessa tider...

samt vart är denna dårskap påväg....
Ja folk kommer få det svårt. Lider inte jag heller trots att jag bor i SE3 då jag har pengar, väntar fortfarande på elräkningen från leverantören, redogör här när den kommer. :)

Men det kommer bli jobbigt för många.. :(
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Degerlunden Degerlunden skrev:
Enligt Borlänge energi har vi förbrukat 2611 kWh till en kostnad av 2309,63 kr till det önskar nätägaren EOn 1591,00 kr för 2012 kWh.

Blir nog ett samtal till respektive leverantör imorgon för att reda ut differensen på 600kWh.

Soutteränghus med llvp på 134 m2 i SE3.
Den var mysko:thinking:
 
J john_heden100 skrev:
Oj vad många det är som gnäller över höga elpriser samtidigt som man har nya, dyra, elbilar och reser utomlands ett par gånger varje år. Skärp er, bygg upp en buffert ni är väl för tusan vuxna människor?
Ja tänk om alla hade haft det så ekonomiskt. Hade varit toppen. Hyr ett hus för att få den där frihetskänslan som ett hus kan ge, speciellt för barnen med gräs, plaskpool och grillning. När vi flyttade in va priserna på el helt okej, 1 1/2 år sedan, idag går det inte, vi har satt oss i en knipa absolut, självförvållat absolut, har bara mig själv att skylla. Kan inte påverka så mycket, det är rörligt som gäller här. Det är bajs att behöva leta ett billigt boende (lägenhet) och ta barnen från sin skola och dagis. Vettiga lägenheter finns det inte gott om ska jag säga. De nybyggda 4 rum kostar 15-16000 i KALL hyra! Jo vi har jobb båda två, men är tanken att hela lönen ska gå till boendet? Äsch, jag är besviken i alla fall, förstår att det inte är helt lätt för alla att förstå att det finns många olika situationer i olika familjer…
 
  • Ledsen
  • Gilla
Frisse50 och 10 till
  • Laddar…
K katho75 skrev:
Ja folk kommer få det svårt. Lider inte jag heller trots att jag bor i SE3 då jag har pengar, väntar fortfarande på elräkningen från leverantören, redogör här när den kommer. :)

Men det kommer bli jobbigt för många.. :(
Sen måste man dock kunna betala en elräkning och inte gå under för att elen gått upp lite.
Då e det dax att se över sina utgifter gentemot sina inkomster.
Går inte att leva och flasha runt och så fort nåt går upp så e det kört.
Dom som inte klarar detta har då ej råd att ex: Byta kyl och frys.
Nån värme pump
Mm mm.

Håller med att skit elen nu är tokdyr mm men finns annat i denna värld jag isf gnäller på mer just nu.

//Estwing
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
A
K katho75 skrev:
Ja folk kommer få det svårt. Lider inte jag heller trots att jag bor i SE3 då jag har pengar, väntar fortfarande på elräkningen från leverantören, redogör här när den kommer. :)

Men det kommer bli jobbigt för många.. :(
Ja det är ju tyvärr så..

Man kan se detta på många sätt men framförallt tycker jag vi ska kolla lite på vad som kan ske..

vi har fattig pensionär och studenter..
Vi har sedan en bra massa med nysvenskar som redan har sin standard inte alltför hög..
Är man verkligen säker på att 95% där i förorterna skulle klara av en sådan här smäll...?
Och sedan så skall mera bidrag utbetalas..
sannerligen en jäkla härva som vissa orsakat...
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
estwing estwing skrev:
Sen måste man dock kunna betala en elräkning och inte gå under för att elen gått upp lite.
Då e det dax att se över sina utgifter gentemot sina inkomster.
Går inte att leva och flasha runt och så fort nåt går upp så e det kört.
Dom som inte klarar detta har då ej råd att ex: Byta kyl och frys.
Nån värme pump
Mm mm.

Håller med att skit elen nu är tokdyr mm men finns annat i denna värld jag isf gnäller på mer just nu.

//Estwing
Gå upp lite är troligen ok för flesta, 300-500% anser nog inte dom flesta är lite.
 
  • Gilla
GlennB och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.