J jonaserik skrev:
Går utmärkt att få betongen runt alla rör, du fyller i betong, inte för lite och sedan med en träbit så kör du den fram och tillbaka i betongen så flyter den in i alla hål. Du ser när det flyter ut , bara som det heter gunga på betongen så att det blir lite vatten på ytan, då är det fullt inunder i alla hål när vattnet kommer på ytan, mer betong och ett varv till med gunga. Sen när det blivit lite fastare ( brunnit ) så kan du ta en matkniv eller annat och släta till en absolut slät yta, som kan se snygg ut. Ingen flyt behövs.
Jo jag har gjutit en del så det har jag koll på. Men det som gör mig tveksam i det här fallet är att få det slutet mot rören i mitten, där är det väldigt trångt speciellt i bakkant. Går självklart blanda betongen så den är lättflytande men då med risk att det sjunker undan i lecan tänker jag.
Det brukar ju sjunka undan något i singel också och lecan är inte packad direkt.

Mn det går säkert och jag nojjar nog lite i onödan hehe. Men det hade varit skönt om det blev tätt mot lecan så det inte sjunker ner på fel ställen
 
Det med att sjunka ner i lecan, det var det som jag skrev om att lägga plats eller annat ovanpå lecan, då blir det inget som går ner i den. Kakan hamnar då ovanför lecan och gunga betongen som är liiiiite lösare kanske så flyter den ut bra och kommer att gå intill rören. Blir att gunga mellan rören då.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det med att sjunka ner i lecan, det var det som jag skrev om att lägga plats eller annat ovanpå lecan, då blir det inget som går ner i den. Kakan hamnar då ovanför lecan och gunga betongen som är liiiiite lösare kanske så flyter den ut bra och kommer att gå intill rören. Blir att gunga mellan rören då.
Får försöka få dit en plast om det går, men eftersom det är såpass tight mellan rören är det svårt. Ser ut att vara mer ytrymme på bilderna än vad det är..
Blir ett försök imorgon eller lördag(y)

Skönt att få ventilera sina fundering här iaf!
 
Är det riktigt svårt så blandar du betong lite tjockt och smetar ut det, ungefär som att spackla blir som en botten
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Sådär nu är betongen på plats! Galet svårt att få in det där det var som mest trångt. Får duga såhär så nu får det brinna ett tag innan jag river lite på ytan Nyuterhälld betong bakom rörinstallationer i en trång utrymme vid ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Sådär nu är betongen på plats! Galet svårt att få in det där det var som mest trångt. Får duga såhär så nu får det brinna ett tag innan jag river lite på ytan[bild]
Ser bra ut , nu när det har brunnit så att det är nästan så hårt att det knappt går att repa i , så river du formen, då blir det en vass kant och den kan du då skrapa lite lätt på så den avrundas, inget kul med en vass kant som man kan göra sig illa på.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.