C
Jag har varit medlem sedan 2004.....När siten startade upplevde jag det, som att de som var initierade svarade...

Nu är det vilda killgissningar om det mesta...Mänga är tydligen besjälade av att ventilera sina tyckanden o det blir hur tokiga svar som helst....

Allt detta föranleder konstiga dissk. där de som verkligen kan, får utstå spott o spe(nästan)...

Lite tidsödande att lära sig nåt nytt om man skall sålla i mängden av svar....

Tack o lov finns det ett antal som svarar, som uppenbarligen har kunskap av värde att förmedla...

Tack för at ni finns o engagerar er!

Själv har jag länge avstått från att svara i de ämnen jag behärskar,skadeståndsrätt t.ex.,hoppas ni andra orkar engagera er...
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Claes Sörmland
C carra skrev:
Själv har jag länge avstått från att svara i de ämnen jag behärskar,skadeståndsrätt t.ex.,hoppas ni andra orkar engagera er...
Svara gärna i trådar om skadeståndsrätt. Svårt ämne och det tycks som att forumet saknar initierade skribenter om detta ämne. Men ämnet kanske är så pass krångligt att svaret blir "det beror på".
 
C
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Svara gärna i trådar om skadeståndsrätt. Svårt ämne och det tycks som att forumet saknar initierade skribenter om detta ämne. Men ämnet kanske är så pass krångligt att svaret blir "det beror på".
Tack för ditt svar! Njae ... Om man sysslat med det i många år är det inte svårare en nått annat jobb... Det tar tid att hjälpa folk på rätt sätt eftersom jag inte nöjt mig med att lämna svar på Byggahus utan verkligen hjälpt den förfördelade att inte bara få rätt utan att också få ersättning från den som förorsakat den ekonomiska förlusten o jag har gjort det gratis... Tack o lov finns(fanns?) det ett antal personer som lämnade bra svar i skadeståndsfrågor men jag ser inte längre att de svarar på frågor etc...Tyvärr....
 
Håller helt med. Idag är det allra mesta bara skräp. Men man får komma ihåg att syftet med detta forum är ju kommersiellt, att tjäna pengar på reklam. Målet är folk ska läsa mycket och generera klick, inte att innehållet ska vara toppklass. Det räcker med att hålla folk kvar och det är bra med långa diskussioner om ingenting. Forumet är nu mer rent känslofokuserat, folk som är här är det för att bekräfta sin egen person, som ”fixare”, ”byggnadsvårdare” eller nån annan flocketikett. Inte för att leta eller bidra med fakta. Fakta spelar oftast ingen roll längre, viktigast är att ”vinna” diskussionen. Hur nu det ska gå till. Bra exempel är ju coronatrådarna som bara innehåller vansinnigheter från folk med otroligt dålig självinsikt. Den smörjan har inget här att göra.
 
  • Gilla
Kakao och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.