Hej!
Jag har en undran över hur man kan göra för att kunna ha en tvättställskommod med utdragbara lådor under mitt tvättställ? Tanken är att kommoden ska stå på ben och helst inte monteras på kaklet.

Jag vill alltså behålla handfatet och helst slippa stänga av vattenledning och montera bort en massa (kan dock tänka mig att byta avloppsrören ink vattenlås om det behövs) Är det ens möjligt?

Det står inte på handfatet vad för tillverkare det är men jag bifogar bild på tvättstället ink bild på hur den ser ut underifrån.

Tack på förhand
 
  • Hängande handfat med synliga rör och avlopp ovanför kaklade väggar och klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy underifrån av ett vitt handfat med synliga rör och fästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp eller ta en gammal byrå i den höjd/djup/bredd som du vill ha och såga ut efter handfatet. Lacka och försegla så att inte fukt kommer in i sågytorna.
 
B Bagarns28 skrev:
Köp eller ta en gammal byrå i den höjd/djup/bredd som du vill ha och såga ut efter handfatet. Lacka och försegla så att inte fukt kommer in i sågytorna.
hej tack för ditt svar!
Den tanken har också slagit mig MEN med min urkassa förmåga till estetik/finsnickeri misstänker jag att det kommer gå rätt åt skogen
Det värsta tänkbara scenariot: jag sågar för stort hål för handfatet eller sågat mycket ojämnt.

har du tips på hur jag kanske kan först mäta och klippa ut formen på handfatet på förslagsvis papper för att sedan såga toppskivan utefter stensilen?

Har du tips på med vad jag kan försegla med OM jag mot förmodan lyckas finns mina tidigare icke kända talanger i sågning?

tack för du tar dig tiden!
 
H Hans G2 skrev:
[länk]
jag önskade med utdragbara lådor istället för hyllplan men tack för ditt tips:)
 
BirgitS
S0M S0M skrev:
jag önskade med utdragbara lådor istället för hyllplan men tack för ditt tips:)
Med så pass smalt och djupstickande handfat och så kraftigt vattenlås med rör under går det bort väldigt mycket av lådorna så att du får nog plats med betydligt mer på hyllor än i lådor.
 
Är ej kunnig i ämnet men båtlack kanske? Fråga i butik-de borde ha kunskapen om vad som är bäst.Har själv funderingar på att försöka mig på det i framtiden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.