Hej

Är det någon som byggt med Landsbrovilan? Vi har tittat på deras hus Mollösund och behöver endast göra några småändringar. Vi har tänkt att bygga på generalentreprenad då vi känner snickare som är duktiga. Jag väntar på att de skall ringa mig men vill gärna ha lite input och referenser ifrån er som har anlitat dem. Här är huset som vi har tänkt oss men där vi vill ha in ett till sovrum plus att vi vill ha ett badrum med bastu ut mot altan. Vi byter alltså plats på ett sovrum och badrum i den här planlösningen.

https://landsbrovillan.se/vaara-hus/vaara-fritidshus/molloesund/
 
A
G gbg_mackan79 skrev:
Hej

Är det någon som byggt med Landsbrovilan? Vi har tittat på deras hus Mollösund och behöver endast göra några småändringar. Vi har tänkt att bygga på generalentreprenad då vi känner snickare som är duktiga. Jag väntar på att de skall ringa mig men vill gärna ha lite input och referenser ifrån er som har anlitat dem. Här är huset som vi har tänkt oss men där vi vill ha in ett till sovrum plus att vi vill ha ett badrum med bastu ut mot altan. Vi byter alltså plats på ett sovrum och badrum i den här planlösningen.

[länk]
Blev det något hus? Jag är nyfiken på erfarenheter kring Landsbrovillan.
 
kodrod skrev:
Blev det något hus? Jag är nyfiken på erfarenheter kring Landsbrovillan.
Nej vi valde en annan lösning, men tyckte kontakten var bra med dem.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
kodrod skrev:
Blev det något hus? Jag är nyfiken på erfarenheter kring Landsbrovillan.
Jag har byggt nytt hus som är köpt av Landsbrovillan.
 
A
R Robbano skrev:
Jag har byggt nytt hus som är köpt av Landsbrovillan.
Spännande, hur har dina erfarenheter av dom varit?
 
kodrod skrev:
Spännande, hur har dina erfarenheter av dom varit?
Skulle i det stora hela säga mycket bra!! Det har varit lite småsaker men inte av allvarlig karaktär, snabba svar, hjälpte även mina snickare som reste allt inne i huset då de hade frågor o.s.v.
Många hantverkare som har varit här har sagt att det känns som ett riktigt kvalitetshus. Var själv byggherre.
 
R Robbano skrev:
Skulle i det stora hela säga mycket bra!! Det har varit lite småsaker men inte av allvarlig karaktär, snabba svar, hjälpte även mina snickare som reste allt inne i huset då de hade frågor o.s.v.
Många hantverkare som har varit här har sagt att det känns som ett riktigt kvalitetshus. Var själv byggherre.
G gbg_mackan79 skrev:
Hej

Är det någon som byggt med Landsbrovilan? Vi har tittat på deras hus Mollösund och behöver endast göra några småändringar. Vi har tänkt att bygga på generalentreprenad då vi känner snickare som är duktiga. Jag väntar på att de skall ringa mig men vill gärna ha lite input och referenser ifrån er som har anlitat dem. Här är huset som vi har tänkt oss men där vi vill ha in ett till sovrum plus att vi vill ha ett badrum med bastu ut mot altan. Vi byter alltså plats på ett sovrum och badrum i den här planlösningen.

[länk]
 
  • Ett nybyggt enplanshus med tända lampor och upplysta fasaddetaljer mot en mörk kvällshimmel med månen i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag byggde sommarhus med Landsbrovillan förra året och måste säga att vi är mycket nöjda. Bra service och kvalitet. Vi totaländrade hela huset och planlösningen och Landsbrovillan hjälpte oss med MÅÅNGA uppdateringar av ritningen :)

Vi utgick från Landsbrovillan Falsterbo

Jag bygger gärna med dem igen
 
  • Nybyggt sommarhus i vitt från Landsbrovillan omgivet av grönska och stenmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt vitt sommarhus med sadeltak och stora fönster, omgivet av grönska och en grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt vitmålat sommarhus från Landsbrovillan med snedtak och entré under tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek
  • Laddar…
Lkpg Lkpg skrev:
Jag byggde sommarhus med Landsbrovillan förra året och måste säga att vi är mycket nöjda. Bra service och kvalitet. Vi totaländrade hela huset och planlösningen och Landsbrovillan hjälpte oss med MÅÅNGA uppdateringar av ritningen :)

Vi utgick från Landsbrovillan Falsterbo

Jag bygger gärna med dem igen
Tjusigt!
Får man fråga vad det kostade för själva huset (alltså exklusive tomt och VA/el)?
 
Så här ser totalen ut ca.

Huset inkl. resning utan golv, kök, bad etc. 1,2msek
Grund m golvvärme, färdig WC nere, värmepump, el, och snickarfärdigt inne 1,5msek
Tillägg mm ca 100kkr
Egna inköp (IKEA-kök, wc övervåning mm) 200kkr

Sedan tillkom anslutningar (el, fiber), pantbrev, räntor, byggel etc..
 
Redigerat:
  • Gilla
Nageek
  • Laddar…
Lkpg Lkpg skrev:
Så här ser totalen ut ca.

Huset inkl. resning utan golv, kök, bad etc. 1,2msek
Grund m golvvärme, färdig WC nere, värmepump, el, och snickarfärdigt inne 1,5msek
Tillägg mm ca 100kkr
Egna inköp (IKEA-kök, wc övervåning mm) 200kkr

Sedan tillkom anslutningar (el, fiber), pantbrev, räntor, byggel etc..
Tack för utförligt svar!
Det var inte alls farligt kan tyckas. Vi kommer att ha lagt mer än så när vi är färdigrenevorade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.