Finns det nåt sånt?. Jag villhöver ha nåt sånt för att ha mitt nätverk o NASar uppe om strömmen försvinner.
Det verkar som att, om man vill ha mycket Ah så måste man välja nåt med mycket kVA-
Funderar på att köpa nån UPS med lite kVA o "kompletera" den med ett större extra batteri.
Finns det nån som byggd/provat nåt sånt? Eller ännu bättre finns det nåt sänt att köpa.
Jag behöver ca 100W som skall vara på ""så länge som möjligt"
 
Hur viktigt är "U"-et i UPS, dvs uninteruptible?

Jag har lite funderingar på att sätta upp en solcellspanel och driva såna prylar från ett bilbatteri, typ...
 
Om man använder storheter i stället för enheter blir det något vettigare text.

Visst borde det gå att smacks in batterier med mer energi i en klen UPS. Men samtidigt kan de vara termiskt designade för en kort driftstid. Främst tänkta för en snygg nerstängning snarare än kontinuerlig drift.

En variant är ju att köra på en växelriktare och blybatterier.
 
B
K Keld skrev:
Finns det nåt sånt?. Jag villhöver ha nåt sånt för att ha mitt nätverk o NASar uppe om strömmen försvinner.
Det verkar som att, om man vill ha mycket Ah så måste man välja nåt med mycket kVA-
Funderar på att köpa nån UPS med lite kVA o "kompletera" den med ett större extra batteri.
Finns det nån som byggd/provat nåt sånt? Eller ännu bättre finns det nåt sänt att köpa.
Jag behöver ca 100W som skall vara på ""så länge som möjligt"
kolla med UPS Teknik i Väst, de har utbyggbara system. säkert mer än du tänkt dig... men ändå

men annars så kör en APC Back-UPS pro 1200 , så klarar du dig en timme..

MEN, se till att slå av strömmen minst en gång i månaden så batterierna får motioneras lite, annars slutar de funka
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur viktigt är "U"-et i UPS, dvs uninteruptible?

Jag har lite funderingar på att sätta upp en solcellspanel och driva såna prylar från ett bilbatteri, typ...
U"-et" är ett måste:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.