Hej,

Jag har köpt en pinnesvets ESAB LHE260. Jag behöver komplettera med återledarkabel och klämma. Då jag är totalt nybörjare i ämnet kommer här en grundläggande fråga: finns det olika kontakter beroende på fabrikat och ålder, eller är det en standard?

Bild bifogas
 
  • Närbild på en ESAB LHE260 pinnesvets med fokus på anslutningarna för ström och återledarkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Historiskt vet jag inte men sedan länge används två kontaktstorlekar OKC liten med 9mm diameter och OKC stor med 13mm diameter. Om Du har en ESAB maskin skulle jag gissa att det är OKC stor eftersom de använder denna storlek på moderna invertersvetsar
 
Man brukar väl köpa kabel som metervara. Ändstycket går sannolikt att flytta över från gamla kabeln.
 
A
H heimlaga skrev:
Man brukar väl köpa kabel som metervara. Ändstycket går sannolikt att flytta över från gamla kabeln.
Han skriver ju att han behöver komplettera med en kabel, alltså har han ju ingen kabel i nuläget :)
 
F
OKC50 eller OKC25. Skulle väl sätta pengar på att det är 50.

OKC är fö en förkortning av Oscar Kjellberg Connector.

var bor du? jag kan nog skaka fram en returkabel tror jag
 
Hej,

Jag inleder med att be om ursäkt för sent svar. Jag har haft fullt upp och därför återkommit till frågan först nu. Tack alla som bidragit. Då satsar jag på den större modellen.


Mvh
John
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.