Hej! jag hade planer på att bygga en fritidsstuga/gäststuga som ska vara på en 9-15 kvm.

Då undrar jag om någon vänlig själ har en ritning på en stuga på mina mått.

Jag har fått tag på den här ritningen:
http://img140.imageshack.us/img140/446/namnlsey2.jpg

:D

MVH cristian
 
Snailman
Vad är du ute efter när du skriver "ritning"? Är det utseendet på huset eller är det den tekniska konstruktionen som är mest intressant?
 
andersmc skrev:
Vad är du ute efter när du skriver "ritning"? Är det utseendet på huset eller är det den tekniska konstruktionen som är mest intressant?
Det är den tekniska konstruktionen som är mest intresant.:)
MVH cristian
 
Byggde en friggebod (10kvm) förra sommaren. Den är av typen "Torpet" köpt på COOP Forum. Den finns inte kvar i årets sortiment. Jag tror jag har kvar ritningar och byggbeskrivningar om du vill ha.
 
Eternita skrev:
Byggde en friggebod (10kvm) förra sommaren. Den är av typen "Torpet" köpt på COOP Forum. Den finns inte kvar i årets sortiment. Jag tror jag har kvar ritningar och byggbeskrivningar om du vill ha.

Okeey:) ! Det lät bra, jag skulle vara tacksamm om du kunde fixa fram ritningarna!
:D //Mvh cristian
 
OK, ska leta reda på ritningarna, hör av mig.
 
Hittar inte alla ritningarna! Har lagt upp det jag hittade på
Graffmans.se/download
så att du kan se om det är nåt för dig. Beskrivning och ritningar är för stående panel, jag byggde med liggande och dom ritningarna ligger nog i garaget nånstans
Tycker du det ser bra ut så letar jag fram resten!
 
Hmm,
"fritidshus" på 9-15 kvm - blir inte 9 kvm lite väl litet. Eller är det mer typ en jaktstuga för 1-2 pers du är ute efter månne ?

/K
 
...har jag fixat ritningar till Torpet. Har även lagt till byggbeskrivning och materiallista. Lätt att bygga men mycket jobb.
Hoppas någon har nytta av detta.
För stor fil att bifoga. Ladda ner på Download
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.