Eller så ska man överväga att sälja och köpa något som man tror ger bättre avkastning.
Blir lätt att sitta stilla då man inte vill sälja med förlust, istället för att ta förlusten.
Bitcoin kan ju gå ned igen om andra nu lanserar elektronisk valuta och med större företag i ryggen och även delvis knutna till de vanligaste valutorna. För merparten av oss är det tryggare alternativ.
 
Det är lite märkligt att bitcion går upp när facebook lanserar en konkurrerande digital valuta.
 
Magnus E K
He he, jag skummade igenom rubrikerna lite snabbt och missläste denna till "Sälja huset och köpa bitcoin". Kanske ingen dum idé men var ska man bo under tiden?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Det är lite märkligt att bitcion går upp när facebook lanserar en konkurrerande digital valuta.
Den kommer inte förrän 2020 så det är nog bara ett litet ryck utifrån elektronisk valuta rent generellt.
 
Jag tror att all fokus på kryptovalutor ökar intresset för kryptovalutor som helhet, så har det varit hittills och tror inte det blir annorlunda i framtiden.

Tror snarare blir så att facebooks intåg gör att krypto anses mera "normalt" vilket ökar folks förtroende och därmed påverkar utbud/efterfrågan
 
  • Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Den kommer inte förrän 2020 så det är nog bara ett litet ryck utifrån elektronisk valuta rent generellt.
Jo, så är det förståss.
Plus låg kurs och att stora mängder "riktiga pengar" pressar upp kursen nu när bankerna får svårare att hantera stora mängder svarta pengar.
 
L Lars48 skrev:
Ah, det björninga allternativet. Undrar om 3000 dollar håller !

[bild]
3000 dollar höll inte. Den sjönk ner till 2500 dollar precis enligt sälj rekommendationen.
Den senaste tidens uppgång har betydlig sämre volym jmf uppgången i slutet av 2018.
Rekommendationen blir därför sälj fort som fan med riktkurs på 800 dollar inom 2 års intervall.


Kursdiagram för Bitcoin mot USD, visar volatilitet med toppar och dalar från 2018 till 2020.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Magnus E K
Nej, priset föll inte under 3000 dollar, syns ju till och med i diagrammet. Och krascha under 1000 igen kan vi nog glömma såvida det inte upptäcks någon kritisk bugg.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Nej, priset föll inte under 3000 dollar, syns ju till och med i diagrammet. Och krascha under 1000 igen kan vi nog glömma såvida det inte upptäcks någon kritisk bugg.
Det har du rätt i, 3000 nivån höll. Då blir det starkt motstånd, nästa gpng den dyker.
Jag håller fast vid 800 dollar så länge grafen ser ut som den gör mao bedrövlig.
 
Ganska det är intressant att läsa gamla inlägg och se sådana priser som 3000!
Nu finns det redan ett helt annat pris och verklighet, Bitcoin är redan en helt formad tillgång med en stor värdefull!
Jag hoppas att ni är dubbelt HODL och sålde inte dina bitcoins.
 
Magnus E K
Skulle ju ha sålt på dagen eller dagen efter för-förra inlägget och köpt tillbaka i mitten av mars 2020... Jag behöll men hade inte så mycket som jag borde ha haft. Vågar inte gissa hur det kommer gå närmaste året men är säker på att om fyra-fem år kommer priset vara betydligt högre än nu.
 
2,5 år senare och med facit, hade kunnat göra bra affär på traditionella börsen och aktier om jag varit synsk:cool:;)
 
  • Haha
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Yes, investing requires a lot of patience, and investing in cryptocurrencies requires even more patience!
With the volatility we have in the market, it is sometimes difficult not to go out of positions.
But lately I have been actively following the trends with the help of cryptodaily.se (they publish news very quickly) and I only shop in segments. If P2E actively went up in the last six months, I only traded with it.
Now I'm waiting for the general trend for cryptocurrencies, hope everyone has already heard that Coinbase is releasing its wallet!
 
P ParaEagle skrev:
Yes, investing requires a lot of patience, and investing in cryptocurrencies requires even more patience!
With the volatility we have in the market, it is sometimes difficult not to go out of positions.
But lately I have been actively following the trends with the help of cryptodaily.se (they publish news very quickly) and I only shop in segments. If P2E actively went up in the last six months, I only traded with it.
Now I'm waiting for the general trend for cryptocurrencies, hope everyone has already heard that Coinbase is releasing its wallet!
Intressant med första inlägget på knacklig svenska och andra på engelska:rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.