Ja men då är det så jag menade med placering av hus och garage (y)
 
Då kommer jag och rör runt i det hela och säger att jag hellre hade placerat garaget på andra sidan huset och huset så nära tomtgräns till ”vänster” som möjligt för att få en mer samlad tomt i sydväst med möjlighet till stor skyddad uteplats mellan garaget och huset
 
  • Handritad tomtplan med föreslagen position för garage och hus markerat med pilar och cirklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lillanutten skrev:
Då kommer jag och rör runt i det hela och säger att jag hellre hade placerat garaget på andra sidan huset och huset så nära tomtgräns till ”vänster” som möjligt för att få en mer samlad tomt i sydväst med möjlighet till stor skyddad uteplats mellan garaget och huset
Tack för feedback! En husleverantör sa faktiskt samma sak till oss. Men vi funderar på att ha stora fönster på den långsidan och då känns det inte som en så rolig utsikt.
 
Isabellaa Isabellaa skrev:
Tack för feedback! En husleverantör sa faktiskt samma sak till oss. Men vi funderar på att ha stora fönster på den långsidan och då känns det inte som en så rolig utsikt.
ja det beror ju helt på vilken planlösning man väljer, om man ex. Placerar stora fönster enligt gula streck går det antagligen att få till en rätt trevlig sällskapsyta i den ”hörnan” av huset, men ni känner ju också bäst själva var det är bäst utsikt och åt vilket håll det t.ex. bara är störande utsikt mot grannar. Finns grannhusen och hur är i så fall deras fönsterplacering?
 
  • Ritning med markerade förslag på stora fönsterplaceringar i gult, området för sällskapsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.