L Lagerstrand Alexander skrev:
Jag förstår hur du tänker men Nej alltså har en egenbyggd av reglar som sitter skruvad i väggen runt huset och inte jätte sugen på att skruva ner den innan taket är klart och helst innan de ska dräneras med. Men att vänta tills mars då? Sedan har vi ju knappt nån vinter,den flexar mellan 2+ och sol till någon minus och snö. Att ha pressening är ju enbart tänkt under själva byggprocessen som sagt,inte någon permanent lösning. Mvh Alex
Varför planerade du inte dräneringen till vintern och takbytet till försommaren?

Jag tänker att mars är en månad med stor risk för snösmältning i Dalarna och då bör man väl ha ett ordentligt tak på huset och låta bli att gräva i trädgården?
 
F fribygg skrev:
Varför planerade du inte dräneringen till vintern och takbytet till försommaren?

Jag tänker att mars är en månad med stor risk för snösmältning i Dalarna och då bör man väl ha ett ordentligt tak på huset och låta bli att gräva i trädgården?
Dränering är framflyttad så inte lika akut med takbytet innan snön smält. Men jag Kommer iaf kolla skador på taket redan nu och se så att undertaket är helt på alla ställen och göra en inventering på det som saknas till bytet.
 
F fribygg skrev:
Varför planerade du inte dräneringen till vintern och takbytet till försommaren?

Jag tänker att mars är en månad med stor risk för snösmältning i Dalarna och då bör man väl ha ett ordentligt tak på huset och låta bli att gräva i trädgården?
En person sitter framför ett hus under takomläggning med nytt svart tak och oisolerade taksparrar på andra sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att omläggning av detta tak tog väldigt lång tid förta året pågrund av försenade leveranser så hann inte påbörja det andra huset innan vintern.
 
För att en presenning skall ligga kvar så krävs det troligen att den skruvas fast på taket med läkt/brädor (från nock till takfot) och det funkar ju inte med en lånad eller hyrd presenning...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.