AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag själv omsätter ungefär 2.1 miljoner men jag har högre arvode än mina undersåtar
2.1 är inte heller dumt. Vi är på väg mot en omsättning på dryga 6 miljoner för pågående verksamhetsår, på 3 personer. Nu fick man ju anledning att anstränga sig lite extra sista månaderna;)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
It konsult ligger väl på 1000-1500kr/h, så en omsättning på 1.6-2.4MSEK/år och konsult utan overhead?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag är knappt tio år äldre, och jag har gjort radiokaka flera gånger... :D
Den hade jag faktiskt glömt..

Tror inte jag sett något recept med wafers, jag använde nån avlång variant på Mariekex sist.. Hette något med "fingers" tror jag...
Precis!! Det är faktiskt jättegott!!!! Har inte gjort på länge, men kom ihåg nu. Man måste bara komma ihåg att ha i betydligt fler avlånga mariekex än i receptet, för annars blir det för sött.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är stolt för saker vi gjort bra. Smaklös korv är det inte.
Fast Falukorv är inte smaklös, får kväljningar när jag tänker på hur illa den smakar, oavsett tillagning :sick:
Fiskbullar, fy f..n
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Fast Falukorv är inte smaklös, får kväljningar när jag tänker på hur illa den smakar, oavsett tillagning :sick:
Fiskbullar, fy f..n
Testa gäddqueneller, fiskbullar för vuxna
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Testa gäddqueneller, fiskbullar för vuxna
Jag har precis återupptagit Abbas fiskbullar i hummersås efter typ 30 år...... Trodde man inte att man kunde!
Lättsmält och snabb lunch.
 
MultiMan
K Kane skrev:
Jag har precis återupptagit Abbas fiskbullar i hummersås efter typ 30 år...... Trodde man inte att man kunde!
Lättsmält och snabb lunch.
Laxbullarna är klart bättre, både till konsistens och smak.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Testa gäddqueneller, fiskbullar för vuxna
Jag gjorde dessa en gång när jag skulle försöka imponera http://prinsessornaskokbok.blogspot.com/2015/06/laxmousselin-drottning-silvia.html

Duger det?

Gäddqueneller är gott, det medger jag gärna.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Lättdrucket vin?
Ett bra vin är lätt att dricka för mycket av. Sitter här efter middagen och undrar vem som drack allt vin


Flaska och vinglas med lite vin kvar, efter middag med matrester på tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om vinkonsumtionen står i proportion till vinskrytet så börjar jag ana den kemiska bakgrunden till ett antal av Anders Malmgrens inlägg.

Er-a svá gótt
sem gótt kveða
öl alda sona,
því at færa veit,
er fleira drekkr
síns til geðs gumi.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om vinkonsumtionen står i proportion till vinskrytet så börjar jag ana den kemiska bakgrunden till ett antal av Anders Malmgrens inlägg.

Er-a svá gótt
sem gótt kveða
öl alda sona,
því at færa veit,
er fleira drekkr
síns til geðs gumi.
Fattar inget av det där. Men om han pillar bort den där konstiga gummigrejen som verkar ha hamnat där kapsylen suttit får han nog ut ett rejält glas till.
 
  • Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Fattar inget av det där. (...)
Språket vårat har ändrats litet sedan den tiden.
Vers nummer 12 i Hávamál så som den nedskrevs av Sæmundr den lärde. Mina tankar vandrade iväg dit.
 
Dags att än en gång återgå till trådens ämne ? :confused:
 
A
useless useless skrev:
Du får väl läsa källan istället:
[länk]
P pmd skrev:
Läs länkarna till artikelns källor om du inte litar på själva artikeln.
Tack! Det var andra bullar, skogsbevuxen sandmark i stadskärnan. Klart som korvspad.

Inte så som det stod i Felipedia
 
Tillbaka till ordningen. Såg en deckare häromdagen och i bakgrunden såg man två "trådtavlor" (kallas även spiktavla tydligen.)

377139259_81e78323-7c6b-4418-8656-ebf913c8f554.jpg

Det kommer jag ihåg att vi hade när jag växte upp (inte den ovan, den är tagen från nätet). Men jag hade faktiskt helt glömt bort att de fanns!

Vill minnas att man bla gjorde dem själva efter mönster/kit.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 10 till
  • Laddar…
Maria T
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Tillbaka till ordningen.
[bild]

Det kommer jag ihåg att vi hade när jag växte upp (inte den ovan, den är tagen från nätet). Men jag hade faktiskt helt glömt bort att de fanns!
En kompis fick en knäpp idé i höstas och började leta efter makramékurser online - såg framför mig detta
som var väldigt populärt under början av 70-talet (jag hade ett antal hemgjorda amplar med mig när jag flyttade hemifrån)
ampel-i-makrame-med-trastav
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.