Nu ger jag upp!
Upptäckte möss i ytterväggen på min sommarstuga tidig höst och har försökt med alla möjliga fällor, alla sorters bete. Visst har jag fått möss i dem, men inte de envisa jävlarna som bosatt sig i väggen! Huset står på plintar så har rakat i sanden med en räfsa varje kväll, morgonen efter är det tydliga spor från där de går ut/in - rakt förbi fällorna med all-sorts-gott!

Så, förstår gift inte är som det var förut - men måste ändå försöka!
Vad är bästa musgiftet? Mest effektiva, snabbast tid, det de flesta möss gillar bäst (som ni förstår är mina sägs sparsmakade), det som definitivst kommer döda dem osv. Vet det kommer lukta några dagar om de dör i väggen, men det skiter jag i, vill bara bli av med dem!

Kom med era bästa tips!
StOrt tack!
Marthe
 
A
T Trollöra skrev:
Nu ger jag upp!
Upptäckte möss i ytterväggen på min sommarstuga tidig höst och har försökt med alla möjliga fällor, alla sorters bete. Visst har jag fått möss i dem, men inte de envisa jävlarna som bosatt sig i väggen! Huset står på plintar så har rakat i sanden med en räfsa varje kväll, morgonen efter är det tydliga spor från där de går ut/in - rakt förbi fällorna med all-sorts-gott!

Så, förstår gift inte är som det var förut - men måste ändå försöka!
Vad är bästa musgiftet? Mest effektiva, snabbast tid, det de flesta möss gillar bäst (som ni förstår är mina sägs sparsmakade), det som definitivst kommer döda dem osv. Vet det kommer lukta några dagar om de dör i väggen, men det skiter jag i, vill bara bli av med dem!

Kom med era bästa tips!
StOrt tack!
Marthe
större hink med något gott i.. Sedan en bräda så de tar sig dit till kanten.. sen ramlar de ner och till slut så dör de om du inte dödar och tömmer hinken...
 
T Trollöra skrev:
Nu ger jag upp!
Upptäckte möss i ytterväggen på min sommarstuga tidig höst och har försökt med alla möjliga fällor, alla sorters bete. Visst har jag fått möss i dem, men inte de envisa jävlarna som bosatt sig i väggen! Huset står på plintar så har rakat i sanden med en räfsa varje kväll, morgonen efter är det tydliga spor från där de går ut/in - rakt förbi fällorna med all-sorts-gott!

Så, förstår gift inte är som det var förut - men måste ändå försöka!
Vad är bästa musgiftet? Mest effektiva, snabbast tid, det de flesta möss gillar bäst (som ni förstår är mina sägs sparsmakade), det som definitivst kommer döda dem osv. Vet det kommer lukta några dagar om de dör i väggen, men det skiter jag i, vill bara bli av med dem!

Kom med era bästa tips!
StOrt tack!
Marthe
Köpte detta för från nätet. Snabbdödadane de dör runt utfodringsplatsen. Googla på på Roshield Brodifacoum
 
  • Gilla
Trollöra
  • Laddar…
H håbbe1961 skrev:
Köpte detta för från nätet. Snabbdödadane de dör runt utfodringsplatsen. Googla på på Roshield Brodifacoum
Hjärtlig Håbbe! Något hum om hur många bitar jag ska beräkna per mus?
Köper lätt 900g, det går nog åt för el senare...
 
Maskintok skrev:
större hink med något gott i.. Sedan en bräda så de tar sig dit till kanten.. sen ramlar de ner och till slut så dör de om du inte dödar och tömmer hinken...
Hej! Trust me, I´ve tried! Problemet är att min/mina möss inte vill ha något av det jag serverar! Inte jordnötssmör, inte solrosfrön, inte nötkräm, inte choklad, inte nötter, inte skinka, inte korv, inte ost.... Så tror bara en massa andra möss til tomten
 
En bit per dygn så tog vi 6st, blev en natt till se var det färdigt. Ingen lukt heller. Vi lade det i kallvind. Så den är dryg.
 
  • Älska
Trollöra
  • Laddar…
WOW! Låter ju nästan för gott för att vara sant!
Här ska beställas!
 
Jo det blev nått liknade Armageddon på vinden...
 
  • Älska
Trollöra
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Står om det att man ska vara försiktig, när dom dör så är giftet fortfarande aktivt i mus/råtta och kommer då en katt/skata eller annat djur och äter upp den, så kan även dom få en enkel till himlen. Så tänk till.
[länk]
Lovar att utvisa aller största försiktighet! Allt bete i lådor, kolla ofta!
lyckligtvis har jag aldrig sett en katt på tomten, men vill såklart heller inte drabba fåglar.
Stort tack för infosidan!
 
Ebay.Co.Uk
År 2020. Kanske kommit restriktioner inom EU som vanligt
Skicka PM annars så löser vi det....
 
Testa annars att variera typ av fälla. Har tidigare beskrivit att jag jagade en enda mus som jag visste var den var bosatt. Trots alla slagfällor jag har i en halvcirkel runt hålet med olika beten, så hoppade den bara förbi. Tog den sedan när jag ställde en hink med vippbräda en bit bort.
 
T Trollöra skrev:
Nu ger jag upp!
Upptäckte möss i ytterväggen på min sommarstuga tidig höst och har försökt med alla möjliga fällor, alla sorters bete. Visst har jag fått möss i dem, men inte de envisa jävlarna som bosatt sig i väggen! Huset står på plintar så har rakat i sanden med en räfsa varje kväll, morgonen efter är det tydliga spor från där de går ut/in - rakt förbi fällorna med all-sorts-gott!

Så, förstår gift inte är som det var förut - men måste ändå försöka!
Vad är bästa musgiftet? Mest effektiva, snabbast tid, det de flesta möss gillar bäst (som ni förstår är mina sägs sparsmakade), det som definitivst kommer döda dem osv. Vet det kommer lukta några dagar om de dör i väggen, men det skiter jag i, vill bara bli av med dem!

Kom med era bästa tips!
StOrt tack!
Marthe
Har du kollat med ditt försäkringsbolag? Ofta ingår skadedjursbekämpning skadefritt. Anticimex eller nomor har tillgång till gift som inte går att köpa av privatpersoner.
 
Gift låter dumt. Då lägger de sig säkert att dö inne i din vägg med risk för lukt mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.