Säljer en Garo 3-fas energimätare. Den är i utmärkt skick. Har använts i 1 år, men efter byte till en smart-mätare behöver jag inte längre denna.

Garo 3-fas energimätare i utmärkt skick monterad på vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.garo.se/installation/normkomponenter/energimatare/energimatare-3f-puls

Den finns för upphämtning i Bara. Betalning sker på plats med Swish.
Om du inte har möjlighet att hämta så löser vi det på något sätt, men då sker betalning i förskott.

Pris: 500 kr.
 
Redigerat:
Varan är såld.
 
pdov
Jag har en lika dan mätare som du sålt. Vilken smart-mätare har du bytt till? Jag funderar på att byta och är då ute efter en mätare där jag kan logga / läsa av historik vilket jag inte listat ut om man kan göra med GNM3D?
 
Valet föll på Qubino 3-fas smartmätare som kommunicerar med Z-Wave Plus, så jag får in alla siffror snyggt och prydligt i Home Assistant. Jag satte en i mätarskåpet som mäter hela huset, en till värmepumpen och en vid elbilsladdaren. Må vara att jag, när jag får bytt elmätaren från Eon till en modell de kan aktivera P1-porten på, flyttar Qubinon från mätarskåpet och sätter den vid spisen istället.

Jag har inte kvar några GNM3D så jag kan inte kolla vad den sparar för historik, men den har i alla fall inget stöd för Modbus eller M-Bus, så vill man läsa av den får man gå fram till mätaren fysiskt och kolla (om man inte satt någon typ av optisk fjärravläsare på lysdionen nere till höger).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.