ska till å borra 2 hål i ett berg.... varje hål ska vara ca 10 cm djupt och 1,5 cm i diameter.
Går det att göra med denna tro? Borrhammare 850 w
 
swecul skrev:
ska till å borra 2 hål i ett berg.... varje hål ska vara ca 10 cm djupt och 1,5 cm i diameter.
Går det att göra med denna tro? Borrhammare 850 w
Det tror jag säkert att den gör, köp ett bra 15mm borr så fixar du det. Men ska du bara ha 2 hål är det kanske ännu smidigare att hyra?

//Daniel
 
njaeee....jag kommer ju kunna använda den fler gånger säkert! så är det ju inte dyr alls heller, kostar 50 spänn mindre att hyra! då köper jag hellere! =)
 
Jag köpte en sådan för att borra 8 hål i berget för armeringsjärnen till plintarna för friggeboden. Maskinen höll för det och har fått kämpa lite till efter det med att dela betongklumpar. Det går mkt smidigt att borra i berg med medföljande borr. Så mkt vet jag att det funkar iaf för de 8 första hålen!
 
swecul skrev:
njaeee....jag kommer ju kunna använda den fler gånger säkert! så är det ju inte dyr alls heller, kostar 50 spänn mindre att hyra! då köper jag hellere! =)
Då tycker jag att du gör rätt i att köpa en. Se till att du köper den på ett ställe med lång garanti ( vet att bauhaus brukade ha 5 år) och köp bra borr så kommer du att klara dig mycket långt. Kom dock ihåg att maskinen inte har någon koppling, som om den fastnar o du inte är beredd kommer det att kännas i handleden, men det brukar vara lugnt, så länge du inte står uppe på en stege eller så:)
 
Jag har precis den maskinen, och jag är mycket nöjd med mitt köp, bor i ett hus gjort av BETONG, då menar jag inte lättfjams, utan rejäl betong :) och maskinen har både fått bila bort ett par gamla golvbrunnar, bila lite annat, samt borra ett ganska stort antal hål. Både elektrikern och killarna från smedjan som var här för att montera balkar hade varsin Hilti, och min åt faktiskt betong fortare än deras (använde 12 och 16 mm borr), i övrigt hade jag givetvis tagit hiltin, men man ska inte underskatta meec:en... skulle den paja så får man ju en ny, och det är ju aldrig fel...
 
Det är inget fel på kraften i den maskinen. Den är stark så det räcker ock blir över för att borra med. Funkar fint till att ta ner kakel med och lättare bilning i betong.
Nackdelen med den är att den är tung, vibrerar nåt hiskeligt och har en on/off knapp utan möjlighet att smyga igång den. Den går alltså på fullt spätt eller noll.

Men för pengarna är den helt grym och de medföljande borren och mejslarna är av helt ok kvalité.

Maskinen är för övrigt en kopia eller licensbygge på en äldre Hitachi.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.