Jag känner mig superstressad att hitta bra hantverkare till rimligt pris. Känner ni någon snälla PM? Har allt plattsättare, elektriker, vvs behöver bara snickare och helst inget stort företag som ska mjölka en på pengar.

Renovering lgh i stockholm 1a kök + bad.
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
BirgitS
Har du frågat de hantverkare som du redan har kontakt med om de vill tipsa dig om några?
Hantverkarna träffar ju ofta på andra företag när de är ute på sina jobb och vet vilka som normalt gör ett bra jobb.
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har du frågat de hantverkare som du redan har kontakt med om de vill tipsa dig om några?
Hantverkarna träffar ju ofta på andra företag när de är ute på sina jobb och vet vilka som normalt gör ett bra jobb.
Jo det har jag, men dem jag varit i kontakt med krämar på och så gör deras vänner. Exempel ville rörisen ha 10 dagar och 70h för dra rör i 4 kvm badrum invändigt. Då ingick inte bilning. Är det vettigt?
 
BirgitS
Det låter inte vettigt att dra rör i 70 timmar i ett litet badrum. Det låter som att hen inte är särskilt intresserad av att få jobbet eller vet att du inte vill vänta i flera månader på att någon med mer normalt pris blir ledig. De flesta badrum i Stockholm görs nog med ett enda företag som antingen har olika sorters anställda eller tar in just den hantverkare som de saknar men då kan det vara lång kötid.
 
  • Gilla
SnällKyckling
  • Laddar…
Tack Birgit! Jag tänker 1-2 arbetsdagar är mer rimligt? Kan jag fråga bilning av brunn gör röris det eller snickare i samband med rivning av resterande
 
BirgitS
Jag har bara låtit renovera ett badrum i ett hus med träregelväggar så det var ju mycket lätt att dra om rören och där tror jag rörmokaren var inne tre gånger, först ta bort blandare, toalett och allt annat vattenanslutet samt ta bort de utanpåliggande rören, när väggarna var öppna så drog han nya rör i väggarna och sen när rummet var färdigt kom han och kopplade in blandare, toalett osv. Vid varje tillfälle var det väl kring en halvdag. Så där stämde det med 1-2 dagar men sen vet jag inte om det blir annorlunda i ett badrum med betongväggar. Hela badrummet tog lite drygt 3 veckor.

Jag kan inte svara på vem som bilar.
 
Here are some tips if I can write a contact here from a supervisor.
By the way, I have worked in the construction industry for 20 years so I feel that I can share tips ....

Skicka sms till honom: Håkan0702276442
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Tack Birgit! Jag tänker 1-2 arbetsdagar är mer rimligt? Kan jag fråga bilning av brunn gör röris det eller snickare i samband med rivning av resterande
När är det dags för stambyte i fastigheten?
 
A Andy78 skrev:
När är det dags för stambyte i fastigheten?
Lägenheten är från 2000 så tror på ett bra tag :)! Dessutom är det gipsväggar överallt.
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag känner mig superstressad att hitta bra hantverkare till rimligt pris. Känner ni någon snälla PM? Har allt plattsättare, elektriker, vvs behöver bara snickare och helst inget stort företag som ska mjölka en på pengar.

Renovering lgh i stockholm 1a kök + bad.
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag känner mig superstressad att hitta bra hantverkare till rimligt pris. Känner ni någon snälla PM? Har allt plattsättare, elektriker, vvs behöver bara snickare och helst inget stort företag som ska mjölka en på pengar.

Renovering lgh i stockholm 1a kök + bad.
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag känner mig superstressad att hitta bra hantverkare till rimligt pris. Känner ni någon snälla PM? Har allt plattsättare, elektriker, vvs behöver bara snickare och helst inget stort företag som ska mjölka en på pengar.

Renovering lgh i stockholm 1a kök + bad.
Jag brukar kolla Offerta. Då får jag offerter från flera hantverkare och kollar sen vilka som har bäst omdömen från tidigare projekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.