Börjar det inte bli dags att ta bort möjligheten att redigera skrivna inlägg?

Jag tycker mig märka ett ökat inslag av trådar där TS ändrar ursprungsinlägget till "tråden kan låsas", "borttaget", "test" eller liknande när denne fått svar. (Eller i vissa fall inte fått det önskade svaret / medhållet.)

Ibland är inlägg ändrade på ett mindre uppenbart sätt och då kan istället svaren framstå som lite konstiga.
 
B Bigfoot skrev:
Börjar det inte bli dags att ta bort möjligheten att redigera skrivna inlägg?

Jag tycker mig märka ett ökat inslag av trådar där TS ändrar ursprungsinlägget till "tråden kan låsas", "borttaget", "test" eller liknande när denne fått svar. (Eller i vissa fall inte fått det önskade svaret / medhållet.)

Ibland är inlägg ändrade på ett mindre uppenbart sätt och då kan istället svaren framstå som lite konstiga.
Nät-etikett är ju att man aldrig ändrar inlägg efter man sparat, förutom stavfel. Går man tillbaka och redigerar skriver man "Edit" längst ner och lägger till saker, om man vill förtydliga något...
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Börjar det inte bli dags att ta bort möjligheten att redigera skrivna inlägg?

Jag tycker mig märka ett ökat inslag av trådar där TS ändrar ursprungsinlägget till "tråden kan låsas", "borttaget", "test" eller liknande när denne fått svar. (Eller i vissa fall inte fått det önskade svaret / medhållet.)

Ibland är inlägg ändrade på ett mindre uppenbart sätt och då kan istället svaren framstå som lite konstiga.
Bra fråga. Jag skriver ofta på telefon och är väl inte bäst i världen på det. Hittar ofta mindre språkfel efter att jag publicerat inlägg.

Det skulle dock gå att lösa med att man får förhandsgranska inlägg i rätt format innan man skickar dom. En funktion jag saknar oavsett.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Det är väl bara under en kort period man kan redigera ett inlägg?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
MathiasS MathiasS skrev:
Det är väl bara under en kort period man kan redigera ett inlägg?
Ja, en timme har jag för mig.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nät-etikett är ju att man aldrig ändrar inlägg efter man sparat, förutom stavfel. Går man tillbaka och redigerar skriver man "Edit" längst ner och lägger till saker, om man vill förtydliga något...
Hur gör man nytt inlägg? Är nybörjare på det... Mvh
 
BirgitS
Horsejaw Horsejaw skrev:
Hur gör man nytt inlägg? Är nybörjare på det... Mvh
Du börjar med att hitta rätt underforum för din fråga genom att välja Forum i den gröna menyn (upptill eller till vänster). I listan med underforum som kommer upp så letar upp var din fråga passar bäst. Klicka på dess namn och klicka sen på knappen Ny tråd som finns alldeles ovanför listan med alla ämnen/trådar.

Tillägg: Antog att du menar hur man gör en ny tråd (nytt ämne) eftersom du just gjorde ett nytt inlägg.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Horsejaw Horsejaw skrev:
Hur gör man nytt inlägg?
Man skriver något i rutan där det står "Klicka här för att svara" och trycker på knappen som heter "Skicka" när man är nöjd med innehållet.
 
  • Gilla
Horsejaw
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Börjar det inte bli dags att ta bort möjligheten att redigera skrivna inlägg?

Jag tycker mig märka ett ökat inslag av trådar där TS ändrar ursprungsinlägget till "tråden kan låsas", "borttaget", "test" eller liknande när denne fått svar. (Eller i vissa fall inte fått det önskade svaret / medhållet.)

Ibland är inlägg ändrade på ett mindre uppenbart sätt och då kan istället svaren framstå som lite konstiga.
Ett alternativ, som en del forum kör med, är att man kan se ändringshistoriken genom att klicka på en länk i inlägget.
 
useless useless skrev:
Man skriver något i rutan där det står "Klicka här för att svara" och trycker på knappen som heter "Skicka" när man är nöjd med innehållet.
Tack =)
 
useless useless skrev:
Man skriver något i rutan där det står "Klicka här för att svara" och trycker på knappen som heter "Skicka" när man är nöjd med innehållet.
Tack =)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du börjar med att hitta rätt underforum för din fråga genom att välja Forum i den gröna menyn (upptill eller till vänster). I listan med underforum som kommer upp så letar upp var din fråga passar bäst. Klicka på dess namn och klicka sen på knappen Ny tråd som finns alldeles ovanför listan med alla ämnen/trådar.

Tillägg: Antog att du menar hur man gör en ny tråd (nytt ämne) eftersom du just gjorde ett nytt inlägg.
Tack =)
 
BirgitS
Horsejaw Horsejaw skrev:
Tack =)
Kul att det gick bra för dig att skapa en ny tråd (y)
 
Frågan var ju hur man skapade ett nytt inlägg, inte en ny tråd, och det har ju lyckats fem gånger...
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ett alternativ, som en del forum kör med, är att man kan se ändringshistoriken genom att klicka på en länk i inlägget.
Låter ju som en väldigt bra lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.