Har en värmepump med en brunn rakt under där kondensvattnet droppar ner på golvet och sedan rinner ner i brunnen. Finns problem/risker med detta? Borde jag sätta på en skarv och leda vattnet hela vägen till brunnen?

Tack!
 
  • Innervägg av värmepump med synliga röranslutningar och elkablage ovanför brunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jeppan skrev:
Har en värmepump med en brunn rakt under där kondensvattnet droppar ner på golvet och sedan rinner ner i brunnen. Finns problem/risker med detta? Borde jag sätta på en skarv och leda vattnet hela vägen till brunnen?
Har du fått ngt svar?

Tack!
 
Jag satte dit en förlängning för att leda ner vattnet i brunnen. Tätskiktet ska ju klara vattenbelastningen men för att minimera riskerna över tid kändes det bra att göra så
 
  • Gilla
Azze80
  • Laddar…
Japp
 
Hos mig rinner Kondensvattnet konstant utanför droppskålen (alltså väller över ) och sedan ner mot golvet och till golvbrunnen.
Jag har dessutom ganska nyligen lossat på hela skålen och avloppsröret och rengjort dem.
Det fungerar inte… den tömmer inte i takt med vad Kondensvattnet produceras helt enkelt.
Det enda röret jag inte lossat är det som går rakt mer under huset… men jag har ändå lyckats rycka in saker/rengöringsverktyg för att försäkra mig om att det finns tillräckligt med passage där. Köket delar nämligen sitt avloppsrör med just det röret som går ner under huset och jag har inget stopp där.

vi kanske inte hade samma problem egentligen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.