Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
KristinaRT KristinaRT skrev:
Jag är personligen övertygad om att vaccinationsgraden i åldersgruppen 18-40 hade ökat dramatiskt om man krävde vaccinpass på gym, idrottshallar, badhus etc, samt alla restauranger oavsett om man sitter i ett slutet sällskap eller ej.

Inget av ovanstående är en mänsklig rättighet, idrotta kan man tex göra utomhus och äta kan man göra hemma. Däremot hade det skapat ett starkt incitament för vaccination hos individer som låtit bli vaccination sig av skäl andra än ideologisk övertygelse.

Faktum är att kravet på vaccinbevis för nattklubbar hade just denna effekt tidigare i höstas.
Visst, allt som kan få upp vaccinationsgraden är bra.

Det är när man träffar på rena ”antivaxxers” som man blir betänksam. Jag känner en person som snöat in på det. Helt otroligt faktiskt..
 
KristinaRT
Nissens Nissens skrev:
Visst, allt som kan få upp vaccinationsgraden är bra.

Det är när man träffar på rena ”antivaxxers” som man blir betänksam. Jag känner en person som snöat in på det. Helt otroligt faktiskt..
Det är inte lönt att diskutera med den typen av människor….. om man inte njuter av att slå huvudet i en vägg ;)

Däremot tror jag man kan nå många andra genom att skapa ett tydligt incitament för vaccination. Och dessutom - med krav på vaccinationsbevis slipper vi som är vaccinerade att utsättas för den risk ovaccinerade utgör, iaf i vissa icke-livsviktiga situationer.
 
  • Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Det är inte lönt att diskutera med den typen av människor….. om man inte njuter av att slå huvudet i en vägg ;)

Däremot tror jag man kan nå många andra genom att skapa ett tydligt incitament för vaccination. Och dessutom - med krav på vaccinationsbevis slipper vi som är vaccinerade att utsättas för den risk ovaccinerade utgör, iaf i vissa icke-livsviktiga situationer.
Instämmer, har en i min närhet som är totalt faktaresistent. Vet dock inte om det ens skulle hjälpa med utökade krav på vaccinationsbevis tyvärr. Jobbig situation.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Och dessutom - med krav på vaccinationsbevis slipper vi som är vaccinerade att utsättas för den risk ovaccinerade utgör, iaf i vissa icke-livsviktiga situationer.
Då vore det väl ändå smartare med ett test för att se om folk är smittsamma eller inte. Att någon har ett vaccinpass betyder inte att man inte kan bli smittad av den personen...

Vaccinet skyddar ju mot sjukdom. Varför rädsla för ovaccinerade?
 
Redigerat:
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S SnickareHobb skrev:
Då vore det väl ändå smartare med ett test för att se om folk är smittsamma eller inte. Att någon har ett vaccinpass betyder inte att man inte kan bli smittad av den personen...
Och du tror att det fungerar att någon provtar alla som vill gå in på en restaurang etc. och dessa sedan väntar utomhus i 15-30 minuter tills resultatet är klart?

S SnickareHobb skrev:
Vaccinet skyddar ju mot sjukdom.
Nej, vaccin skyddar inte alla vaccinerade mot sjukdom. Det borde vara välkänt vid det här laget.
 
  • Gilla
Tullen127 och 7 till
  • Laddar…
KristinaRT
S SnickareHobb skrev:
Då vore det väl ändå smartare med ett test för att se om folk är smittsamma eller inte. Att någon har ett vaccinpass betyder inte att man inte kan bli smittad av den personen...

Vaccinet skyddar ju mot sjukdom. Varför rädsla för ovaccinerade?
Jo, det låter helt genomförbart att testa alla i kön till en nattklubb, gym eller bio…. Eller kanske inte?

Är du provokativ eller okunnig? Vaccin skyddar mot allvarlig sjukdom samt minskar risken att smittas och att smitta andra.
Men inga vaccin är 100%-iga och de flesta vettiga människor vill undvika sjukdom. Bästa sättet att göra det är att träffa så få ovaccinerade som möjligt, vilket borde vara lätt då dessa ska följa speciella rekommendationer men alldeles för många struntar i….
 
  • Gilla
  • Ledsen
Tullen127 och 11 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Det är inte lönt att diskutera med den typen av människor….. om man inte njuter av att slå huvudet i en vägg ;)

Däremot tror jag man kan nå många andra genom att skapa ett tydligt incitament för vaccination. Och dessutom - med krav på vaccinationsbevis slipper vi som är vaccinerade att utsättas för den risk ovaccinerade utgör, iaf i vissa icke-livsviktiga situationer.
Antivaxxers eller Vaxxers varför bry sig om det överhuvudtaget det skapar bara konflikter. Logiken i att haka upp sig på ovaccinerade är stört löjlig är man vaccinerad är man skyddad mot covid och behöver inte längre vara orolig så varför hakar ni upp er på dom som inte vill vaccinera sig det är ett fritt val att vaccinera sig i Sverige än som tur är. Det är diktatur fasoner att tvinga människor som inte vill till vaccination. Det verkar som att många vaccinerade inte litar på vaccinet är man rädd för ovaccinerade och själv är vaccinerad innebär det ju att man inte litar på vaccinet alls vilket leder till nästa fråga varför låter man då någon som är okänd spruta in något som man inte känner till eller tror på i kroppen ?
 
  • Gilla
BellaF och 4 till
  • Laddar…
99,84% av dom som drabbas av Covid 19 förkylningen överlever den, genomsnittålder på dom som dör av förkylningen är 82år världen över.
Vem kan tycka det är klokt att stänga ned hela världen och göra så att folk i arbetsför ålder blir arbetslösa och tappar hem för att att dom inte fick gå till jobbet.
Många har drabbats av mental ohälsa och tagit sitt liv pga lockdowns.
i 140år har vaccin funnits, under dom här 140 åren så har ingen varit i närheten av att få till ett vaccin mot förkylning, men nu helt plötsligt så på 7 månader så har det inte bara uppfunnits ett vaccin, det har även hunnits tillverkats, paketerats, distribuerats och testat så att det är säkert.
Covid 19 är en förkylning.
Den största folksjukdomen vi har i Sverige är blind tro och avsaknaden av självtänk.
Blind tro leder i slutändan till diktatur.
Dom 3 största vaccin företagen, Pfizer, BioNtech och Moderna har tjänat i snitt 10 000sek i sekunden under denna så kallade pandemi.
Jag ber alla mina älskade medmänniskor i detta vackra och intelligenta land att lyfta blicken från media en stund och titta runt omkring oss, var finns all denna död och kaos i erat egna liv, vars är alla dom som dör som flugor i eran egen krets av folk ni känner och umgås med?
Personligen, och jag känner och möter väldigt mycket folk dagligen så känner jag inte till ett enda dödsfall i verkliga livet, inga svära fall heller i min krets, hur kommer det sig i denna "pestens" tid.
Jag har bett alla jag träffar att berätta om den kaos och död dom har i sin umgängeskrets pga Covid, och jag får samma svar av alla jag frågar.
Ingen har detta runt omkring sig förutom nån enstaka som berättar om nån gammal moster eller morfar som exempel.

Vi invånare måste börja blanda in logik och egen verifierad fakta i denna pandemi och inte bara repetera det som skriks in i våra öron från olika håll, vi måste hålla ihop oavsett vad vi tycker om vaccin och inte dela på oss.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Angående Covid är det USA som finansierat det i kina wuhan laboratorium.
Dr Fauci vilken är en mycket högt uppsatt och kraftfull person i USA som enligt uppgifter också samarbetar med Bill Gates.


https://www.rjjulia.com/book/9781510766808
 
  • Haha
  • Arg
kashieda och 4 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Antivaxxers eller Vaxxers varför bry sig om det överhuvudtaget det skapar bara konflikter. Logiken i att haka upp sig på ovaccinerade är stört löjlig är man vaccinerad är man skyddad mot covid och behöver inte längre vara orolig så varför hakar ni upp er på dom som inte vill vaccinera sig det är ett fritt val att vaccinera sig i Sverige än som tur är. Det är diktatur fasoner att tvinga människor som inte vill till vaccination. Det verkar som att många vaccinerade inte litar på vaccinet är man rädd för ovaccinerade och själv är vaccinerad innebär det ju att man inte litar på vaccinet alls vilket leder till nästa fråga varför låter man då någon som är okänd spruta in något som man inte känner till eller tror på i kroppen ?
Jag håller med varför all fokus på dom ovaccinerade, om nu det uppfunnits ett vaccin som ger så gott skydd, varför då bry sig om dom som väljer att inte ta det.

Vaccinet kan ju inte va så bra om du måste va rädd för dom som inte tar det.
Vaccinet kan ju inte va så bra om du ständigt måste ta booster.
Vaccinet kan ju inte va så bra om du ff kan få covid.
 
Sen ska vi alla fråga oss varför hela världen ska va på paus, men banklånen pausas inte under pandemin.
Enligt min logik så om du till exempel har ett bostadslån på 25år, det är väl bara för bankerna att pausa det lånet under pandemin och lägga på den pausade tiden på lånet efter pandemin är slut, men istället så vräks folk och hem konfiskeras av bankerna, det rimmar illa med anledningen till att vi har lockdowns det är för att vi ska rädda liv........hmmmmm
you catch my drift...!?...
 
J
L LiteForce skrev:
Antivaxxers eller Vaxxers varför bry sig om det överhuvudtaget det skapar bara konflikter. Logiken i att haka upp sig på ovaccinerade är stört löjlig är man vaccinerad är man skyddad mot covid och behöver inte längre vara orolig så varför hakar ni upp er på dom som inte vill vaccinera sig det är ett fritt val att vaccinera sig i Sverige än som tur är. Det är diktatur fasoner att tvinga människor som inte vill till vaccination. Det verkar som att många vaccinerade inte litar på vaccinet är man rädd för ovaccinerade och själv är vaccinerad innebär det ju att man inte litar på vaccinet alls vilket leder till nästa fråga varför låter man då någon som är okänd spruta in något som man inte känner till eller tror på i kroppen ?
International Craftsman International Craftsman skrev:
Jag håller med varför all fokus på dom ovaccinerade, om nu det uppfunnits ett vaccin som ger så gott skydd, varför då bry sig om dom som väljer att inte ta det.

Vaccinet kan ju inte va så bra om du måste va rädd för dom som inte tar det.
Vaccinet kan ju inte va så bra om du ständigt måste ta booster.
Vaccinet kan ju inte va så bra om du ff kan få covid.
Vad föreslår ni ska göras med covid-sjuka på sjukhusen som låtit bli att vaccinera sig i frihetens namn då? Det är ju själva problemet (utöver självvållat lidande), att de tränger undan andra patienters vårdbehov.

Det var redan brist på personal innan covid pga dåliga villkor, och ytterligare fler slutade efter föregående vinter. Nu är vi på väg att bli av med vår semester för andra vintern i rad. Vad tror ni kommer hända?
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Dom flesta av Covid sjuka just nu världen över är så kallade hel vaccinerade,
kolla in Israel det mest Covid vaccinerade folket i världen, do har stora problem trots att nästan alla är vaccinerade.
I tyskland är 96% av omikron smittade helvaccinerade endast 4% ovaccinerade.

Det är just bristen på bevis att covid vaccinet är så bra som det påstås som gör att det inte går att motivera en vaccination,
 
  • Gilla
BellaF
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vad föreslår ni ska göras med covid-sjuka på sjukhusen som låtit bli att vaccinera sig i frihetens namn då? Det är ju själva problemet (utöver självvållat lidande), att de tränger undan andra patienters vårdbehov.

Det var redan brist på personal innan covid pga dåliga villkor, och ytterligare fler slutade efter föregående vinter. Nu är vi på väg att bli av med vår semester för andra vintern i rad. Vad tror ni kommer hända?
Vad ska vi göra med rökare som upptar vårdplaster då?
 
BirgitS
International Craftsman International Craftsman skrev:
99,84% av dom som drabbas av Covid 19 förkylningen överlever den, genomsnittålder på dom som dör av förkylningen är 82år världen över.
Vem kan tycka det är klokt att stänga ned hela världen och göra så att folk i arbetsför ålder blir arbetslösa och tappar hem för att att dom inte fick gå till jobbet.
Det är inte antalet som dör i Sverige som är det stora problemet utan belastningen på vården med så många sjuka som behöver sjukhusvård. Med överbelastade sjukhus ökar dödligheten i covid, cancer, trafikolyckor och allt annat. Vill du att dina vänner och din familj ska få bra vård om de t.ex. blir påkörda eller spelar det ingen roll om de blir liggande med benbrott på akuten i något dygn utan mat eftersom ingen har tid att se till dem och sen får dålig eftervård så att de får vara sjukskrivna mycket under resten av livet pga. svåra smärtor?
International Craftsman International Craftsman skrev:
Många har drabbats av mental ohälsa och tagit sitt liv pga lockdowns.
Det var färre självmord i Sverige 2020 än det brukar vara. Så uppenbarligen har du fel.
International Craftsman International Craftsman skrev:
Covid 19 är en förkylning.
Nej, det är fel.
International Craftsman International Craftsman skrev:
Den största folksjukdomen vi har i Sverige är blind tro och avsaknaden av självtänk.
Ja, tyvärr verkar du ju vara en av dem eftersom det inte verkar som du har läst en enda forskningsrapport utan bara tror på vad som sägs på swebbtv etc.
International Craftsman International Craftsman skrev:
Vi invånare måste börja blanda in logik och egen verifierad fakta i denna pandemi och inte bara repetera det som skriks in i våra öron från olika håll, vi måste hålla ihop oavsett vad vi tycker om vaccin och inte dela på oss.
Det vore trevligt om du följde dina egna råd och inte bara repeterade vad du har läst och hört på swebbtv etc.
 
  • Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.