Jag har ett relativt nybakat golv i vårt hus. Det har blivit ett litet jack, ca 1 cm långt, i köket. Det spelar inte någon roll kosmetiskt, men kan man fylla hålet eller pensla på med något för att minska risken för att vätska kommer in och orsakar en vattenskada?
 
  • Närvarobild på ett brunt trägolv med ett litet ca 1 cm långt jack synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med ett litet jack på ungefär 1 cm i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EddieHansson
Det finns reparationskit för parkett. Det är ofta vax som man lägger i och sen lackar över.
 
  • Gilla
trädgårdochhus
  • Laddar…
Funkar bra med vilken lack som helst, nagellack tex.
 
  • Gilla
trädgårdochhus och 1 till
  • Laddar…
J Jaif skrev:
Detta kit har jag använt för att laga skador i parkett:
[länk]
Perfekt! Hittade det själv när jag sökte, men var osäker på om det fungerade på lackade golv.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Funkar bra med vilken lack som helst, nagellack tex.
Går det alltså att bara måla med ett genomskinligt nagellack..?
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Det finns reparationskit för parkett. Det är ofta vax som man lägger i och sen lackar över.
Tack! Jag har själv sett sådana men var osäker på om det skulle fungera på lackade golv eller om det bara var för vaxade golv.
 
EddieHansson
Ja. Vaxet är för utfyllnad. Sen lackar man uppepå. Nagellack funkar ju annars bra :)
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Ja. Vaxet är för utfyllnad. Sen lackar man uppepå. Nagellack funkar ju annars bra :)
Okej! Kan enbart nagellack fungera om man inte bryr sig om att det är ett jack? Och man måste alltså lacka över om man använder kitet?
 
T trädgårdochhus skrev:
Okej! Kan enbart nagellack fungera om man inte bryr sig om att det är ett jack? Och man måste alltså lacka över om man använder kitet?
Ja, om du inte bryr dig om hur det ser ut, så är det bara att kladda på. Lacken skyddar golvet tillräckligt:)
 
  • Gilla
trädgårdochhus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.