Fotografen Fotografen skrev:
Scart. Ett tämligen rappligt kontaktdon.
Jag har fått berättat för mig att specen säger att det ska tåla 10 ggr isär/ihop, finns det någon som kan bekräfta det?
Låter konstigt för ett don i den användningen, men samtidigt så är det ju klent...?
Glömt mowieboxen? Den hade scart
 
T
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nu har iaf jag snart glömt bort vad tråden egentligen handlade om... ;)
Ja det verkar mest ha blivit en tummelplats för egen beundran.
 
T
Maskintok skrev:
Jodå.. fast de moderna mopederna kan jag slippa..
folk kommer till mig med dessa plastbitar och vill ha trimmat...
Jag har en puch Florida stående..
Den har jag fått igång tidigare.. Men sen fick den stå... Kanske ska sparka på den:thinking:
Har en likadan..;)
 
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är sämre omsättning än vad jag gör per gubbe. :)
Nu skrev fsn "resutat", jag tror inte ni gör 1,2 miljoner i resultat per gubbe?
 
Mikael_L
F fsn skrev:
nej, det är mindre omsättning, nästan hälften.
Omsättningen kan aldrig bli lägre än resultatet.
Ofta är omsättningen 5-20 ggr högre än resultatet. Och år då man får minusresultat så vet jag inte riktigt hur man ska räkna en sådan andel ... :D
 
hsd
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har Barco gjort något annat än sin konferensrumsdongel alltså!?! Fan tro’t. Inget jag minns iaf.
De flesta digitala biografer kör Barco ,dock lite modernare än den på bilden och betydligt bättre ljus, upplösning och kontrast
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu skrev fsn "resutat", jag tror inte ni gör 1,2 miljoner i resultat per gubbe?
Nej jag såg bara edit från honom då nämndes det inte. Oftast pratar man om omsättning i dessa sammanhang dock därför jag antog det var omsättning.
 
F
Mikael_L Mikael_L skrev:
Omsättningen kan aldrig bli lägre än resultatet.
Ofta är omsättningen 5-20 ggr högre än resultatet. Och år då man får minusresultat så vet jag inte riktigt hur man ska räkna en sådan andel ... :D
:crysmile: jag är inte efterbliven. Fundera igen på vad jag svarade på och vad omsättningen kan vara drygt hälften av.
 
Redigerat:
F
N nybyggarn3 skrev:
Jo det är imponerande. Inte minst med tanke på att det är från första verksamhetsåret.
År två kommer att vara sämre. Snålades skithårt på anställda då Corona slog till och ägarna jobbade stenhårt själva. Sen när det gick oväntat bra så har dom lugnat ner sig lite och det är nog mer personal nu. Däremot så är nog omsättningen inte märkbart högre, kanske tom lite lägre.
 
Redigerat:
hsd hsd skrev:
De flesta digitala biografer kör Barco ,dock lite modernare än den på bilden och betydligt bättre ljus, upplösning och kontrast
CRT var dock kungen av projektorer på 80 talet. Mycket bättre kontrast och ljusstyrka än vad något annat kunde leverera. Var först med DLP projektorer som CRT fick känna sig slaget.
 
F fsn skrev:
Dom säljer inte konsulttimmar.
Uthyrning av vårdpersonal?
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag såg bara edit från honom då nämndes det inte. Oftast pratar man om omsättning i dessa sammanhang dock därför jag antog det var omsättning.
ja, man brukar prata om omsättning men det säger inte så mycket, speciellt inte om man har okamratligt högt resultat i förhållande till omsättning.
 
Jonas Persson
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har Barco gjort något annat än sin konferensrumsdongel alltså!?! Fan tro’t. Inget jag minns iaf.
Belgian American Radio Corporation har funnits länge och utvecklar främst bildskärmar inom sjukvård, trafikledning och liknande. Men även stora skärmar för arenor.
 
Kempa_swe
FredrikR FredrikR skrev:
2 saker.
35Mhz med teleskopantenn & metanolmotorer.
[bild] [bild]
;)
Har några 6 och 4 kanals sändare men tyvärr inga mottagare.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Saker jag glömt bort: Den fasta jobbtelefonen som ringer med enkelsignal vid internt inkommande samtal och dubbelsignal vid externt.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.